سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ان‌بی‌سی نیوز: پاسخ اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ممکن است «نزدیک» باشد

منابع غربی گزارش دادند، اسرائیل در حال تصمیم‌گیری برای گام‌های بعدی خود جهت تلافی کردن حملات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی است.

با افزایش احتمال انجام عملیات تلافی‌جویانه اسرائیل، حسین امرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی به دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا پیام داده که «ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل به دنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود!»
همزمان «کانال ۱۲» تلویزیون اسرائیل گزارش داد که کابینه جنگ این کشور در نشست روز دوشنبه تصمیم گرفت که به حمله جمهوری اسلامی «روشن و با قدرت» پاسخ دهد. همچنین گفته شد این پاسخ با هماهنگی آمریکا خواهد بود، اما منجر به ایجاد یک جنگ بزرگ نمی‌شود.

Western sources reported that Israel is deciding on its next steps to retaliate against the missile and drone attacks of the Islamic Republic.

With the increasing possibility of Israel’s retaliatory operations, Hossein AmrAbdollahian, the Foreign Minister of the Islamic Republic, sent a message to David Cameron, the British Foreign Minister, that “Iran does not welcome the escalation of tension in the region, but if the Israeli regime is looking for adventure, our next response will be immediate. It will be stronger and wider!”
At the same time, “Channel 12” of Israel TV reported that the country’s war cabinet decided to respond “clearly and forcefully” to the attack of the Islamic Republic in a meeting on Monday. It was also said that this response will be coordinated by America, but it will not lead to a big war.

کیهان نوین: یک منبع آگاه روز دوشنبه ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین‌ماه) به «ان‌بی‌سی نیوز» گفت که پاسخ اسرائیل به حمله جمهوری اسلامی ممکن است «نزدیک» باشد. این اظهارات در حالی مطرح شده که تصمیم برای اقدام علیه جمهوری اسلامی در «کابینه جنگ» اسرائیل گرفته شده است.

بعد از نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در روز یکشنبه ۲۶ فروردین، حمایت‌ها رسمی از اسرائیل از سوی دولت‌های غربی جدّی‌تر شده است. سه قدرت اروپایی به همراه آمریکا، کانادا و استرالیا حملات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران را محکوم کرده و به مقامات اسرائیل اطمینان دادند که در کنار این کشور خواهند بود.

در این میان شماری از فرماندهان ارتش اسرائیل بطور جداگانه دیدگاه‌های خود را در مورد اقدامات احتمالی علیه رژیم ایران بیان کرده‌اند. هرزی هالوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل با حضور در پایگاه نیروی هوایی «نواتیم» گفت که اسرائیل به حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی واکنش نشان خواهد داد. او افزود «در حال بررسی گام‌های خود هستیم». وی اضافه کرد رژیم «ایران می‌خواست به توانایی‌های استراتژیک دولت اسرائیل آسیب برساند.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدت‌ها پیش از حمله موشکی و پهپادی علیه اسرائیل حمله به پایگاه «نواتیم» را شبیه‌سازی کرده بود. این پایگاه که ۱۱۰۰ کیلومتر با مرزهای غربی ایران فاصله دارد در جنوب اسرائیل  و در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع قرار دارد و پایگاه اصلی هواپیماهای اف-۳۵ ارتش این کشور به شمار می‌رود.

پایگاه خبری «بیزنس اینسایدر» در گزارشی با اشاره به تلاش‌های جمهوری اسلامی برای هدف قرار دادن این پایگاه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه ارتش اسرائیل می‌نویسد، رژیم «ایران امیدوار بود که این پایگاه را از کار بیاندازد و در نتیجه به توانایی‌های هوایی ما ضربه بزند؛ اما شکست خورد.»

با افزایش احتمال انجام عملیات تلافی‌جویانه اسرائیل، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی به دیوید کامرون وزیر خارجه بریتانیا پیام داده که «ایران از تشدید تنش در منطقه استقبال نمی‌کند، اما در صورتی که رژیم اسرائیل به دنبال ماجراجویی باشد، پاسخ بعدی ما، فوری، قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود!»

منابع غیررسمی می‌گویند سطح آماده‌باش در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در بالاترین وضعیت قرار گرفته است.

همزمان «کانال ۱۲» تلویزیون اسرائیل گزارش داد که کابینه جنگ این کشور در نشست روز دوشنبه تصمیم گرفت که به حمله شنبه‌شب ۲۵ فروردین جمهوری اسلامی «روشن و با قدرت» پاسخ دهد. همچنین گفته شد این پاسخ با هماهنگی آمریکا خواهد بود، اما منجر به ایجاد یک جنگ بزرگ نمی‌شود.

بدون نظر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'