سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دولت افغانستان ولسوالی یمگان را از گروه طالبان پس گرفت

دولت افغانستان ولسوالی یمگان را از گروه طالبان پس گرفت

مقامات محلی ولایت بدخشان اعلام‌کردند که نیروهای امنیتی افغان ولسوالی یمگان را از گروه طالبان پس گرفته‌اند.

6162کیهان نوین: ولسوالی یمگان حدود دو هفته پیش بدست گروه طالبان سقوط کرد.

ژنرال بابه جان، فرمانده پلیس ولایت بدخشان گفت که نیروهای امنیتی افغان صبح امروز (یکشنبه۳۱ جوزا/ خرداد) موفق شدند که نیروهای وابسته به گروه طالبان را از این ولسوالی عقب برانند.

فرمانده پلیس بدخشان مدعی شد که در عملیات پس‌گیری ولسوالی یمگان دهها شورشی کشته و زخمی شده‌اند.

ذبیح الله‌مجاهد، یکی از سخنگویان گروه طالبان تایید کرده که بخاطرجلوگیری ازتلفات نیروهای وابسته به طالبان، آنان از مرکز ولسوالی یمگان ‘عقب نشينی تاکتیکی’ کرده و در اطراف این ولسوالی مستقر شده‌اند و تلفات نیروهای گروه طالبان را نیز رد کرده‌است.

در زمان سقوط این ولسوالی بدست گروه طالبان، شاه‌ولی‌الله ادیب سرپرست ولایت بدخشان  گفته بود که شورشیان وابسته به گروه طالبان از یک هفته پیش این ولسوالی را تحت حملات شدیدی قرار داده بودند.

سرپرست ولایت بدخشان گفته بود که گروه طالبان در این حمله، تحت فرماندهی شهروندان خارجی حمله کردند و شمار کل مهاجمان به بیش از دوصد نفر می‌رسید.

ولایت بدخشان موقعیت استراتژیک دارد و آگاهان به این باورند که شورشیان در تلاش برای گسترش نفوذ خود در این ولایت هستند تا بتوانند به آسیای میانه نزدیک‌تر شوند.

آرامگاه ناصر خسرو نیز در ولسوالی یمگان دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'