سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
در خواست فعالان مدنی در تغییر نام شهر سردشت به شهر صلح

در خواست فعالان مدنی در تغییر نام شهر سردشت به شهر صلح

فعالان مدنی شهر سردشت با انتشار پیامی در آستانه بیست و هشتمین سالروز بمباران شیمیایی این شهر،خواستار نامگذاری سردشت به عنوان “شهر صلح” شدند.

images(10)کیهان نوین: فعالان مدنی سردشت با انتشار پیامی در آستانه بیست و هشتمین سالروز بمباران شیمیایی این شهر از تمامی مردم در شهرها و استان‌های سراسر ایران خواستند که با یادبود قربانیان شیمیایی سردشت، تمامی اقشار مردم با عمق فجایعی از این دست آشنا شوند و آگاهی و همگرایی حاصل زمینه‌های لازم برای عدم تکرار چنین فجایعی در اقصی نقاط جهان را فراهم آورند.

این فعالان سردشتی می‌گویند: ما شهروندان سردشت در تلاش هستیم با نامگذاری سردشت به عنوان “شهر صلح” بستر مناسبی برای رساندن پیام اقیانوس دلی مردمان سردشت را به جهانیان ایجاد كنیم تا اعلام نماییم كه ما قربانی ددمنشی دیكتاتور هستیم.

در این پیام آمده است: بنا داریم با تزریق پیام “صلح و دوستی” به كالبد تعاملات انسانی، بسترهای همدلی و سلامت روانی انسان‌های جهانشهر را فراهم آوریم.

این فعالان از مردم می‌خواهند در این مسیر با آنها همگام باشند تا شهر سردشت به عنوان “شهر صلح” شناخته شود.

در بمباران شیمیایی سردشت در ٧ تیر ١٣٦٦، حکومت بعث عراق با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پر ازدحام سردشت از توابع استان آذربایجان غربی را بمباران کرد.

در این حادثه ١٤٠ نفر جان خود را از دست دادند و چندین هزار نفر از مردم این شهر نیز دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

هم‌اکنون ٢ هزار و ٢٠٠ مصدوم شیمیایی در این شهرستان زندگی می‌کنند که نیاز به خدمات ویژه درمانی دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'