سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
توافق جنرال دوستم و عطا محمد نور

توافق جنرال دوستم و عطا محمد نور

یک هیات هشت نفری، تلاش دارد تا جنرال دوستم معاون اول رییس جمهوری و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ را برای تامین امنیت ولایت های شمالی کشور، بهم نزدیک سازد.

1dd1کیهان نوین: براساس اعلامیه ای که دفتر رسانه ای معاونیت اول ریاست جمهوری به نشر رسانیده، آقای دوستم شب گذشته، با شماری از بزرگان و متنفذین ولایت شمالی فاریاب در کابل ملاقات کرده است.

در این دیدار شماری از فرماندهان مربوط به حزب جمعیت و جنبش که هفته گذشته با عطا محمد نور نیز دیدار کرده بودند حضور داشته اند.

مولوی جمالی، حکیم تورک اوغلی، جنرال غلام فاروق، سه نماینده حزب جمعیت اسلامی و رحمت الله ترکستانی، احسان الله قوانچ و هاشم بای، سه نماینده حزب جنبش ملی هستند که تلاش دارند دو رهبر مطرح شمال افغانستان را با هم نزدیک سازند.

فتح الله قیصاری و هاشم اورتاق دو نماینده پارلمان از ولایت فاریاب نیز نقش میانجی گری در این مذاکرات را داشته اند.

آقای دوستم گفته است:”اتحاد و اتفاق میان همه لایه ها و اقشار مردم از آرزوهای همیشه گی من است و اکنون پدیده هایی چون داعش  نیز نمی تواند سبب از هم گسیختگی در میان مردم گردد.”

شماری از قوماندانان جمعیت و جنبش هفته گذشته، در مزار شریف با عطا محمد نور دیدار و نسبت به اوضاع بد امنیتی در برخی ولایت های شمالی کشور، ابراز نگرانی کردند.

این افراد از عطا محمد نور و جنرال دوستم خواستند تا اختلافات شان را کنار گذاشته و از تمامی نیرو و توان شان برای حفظ امنیت شمال  کشور به خصوص ولایت فاریاب، کار گیرند.

عطا محمد نور نیز با استقبال از این اقدام، اعلام کرده است که حاضر است در این مورد، با حزب جنبش همکاری کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'