سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نبرد داعش و حزب‌الله در قلمون ده ها کشته بر جای گذاشت

نبرد داعش و حزب‌الله در قلمون ده ها کشته بر جای گذاشت

مرز سوریه و لبنان این روزها صحنه نبردی است که به نظر می‌تواند به یکی از جبهه‌های اصلی جنگ داخلی بدل شود. گروه تروریستی داعش در منطقه قلمونِ سوریه به جنگ «حزب‌الله لبنان»، شبه‌نظامیان شیعه مورد حمایت تهران، رفته است.

imagesکیهان نوین: در چند روز اخیر، ده‌ها نفر از نیروهای داعش و حداقل نه نفر از نیروهای حزب‌الله در نبردِ قلمون کشته شده‌اند.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، دیروز اعلام کرد که نبرد این گروه با داعش آغاز شده است و وعده داد که حزب‌الله تا آخر این نبرد پیش می‌رود.

نصرالله در سخنرانی تلویزیونی خود گفت:‌ «آن‌ها با ما شروع کردند اما ما مصمم‌ایم به این تهدید تروریستی روی مرزهای خود پایان دهیم».این سخنرانی درست فردای یک روز خونین نبرد مرزی بود.

به گزارش المنار، تلویزیونِ حزب‌الله، داعش چند موضع حزب‌الله در حومه‌های روستاهای مرزی شمال شرق لبنان را هدف گرفته بود اما توسط حزب‌الله عقب زده شد. در این عقب‌نشینی حدود ۵۰ نیروی داعش کشته و ۸۰ نیرو زخمی شدند.

هشام جابر، افسر بازنشسته ارتش لبنان، به الجزیره گفت نبرد قلمون «نبردی تعیین‌کننده برای حزب‌الله است و آن‌ها تا زمانی که موفق به حذف خطر نشوند، توقف نمی‌کنند».

حز‌ب‌الله چندین هفته است که در قلمون می‌جنگد و موفق شده مناطقی که پیش از این جبهه النصره(شاخه القاعده در سوریه) در تصاحب داشت، باز پس بگیرد.

حالا که القاعده تا حدود زیادی در قلمون شکست خورده، انتظار می‌رود داعش و حزب‌الله دوباره درگیر شوند.

در کل حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مربع از منطقه کوهستانی قلمون مورد جنگ است که ۳۴۰ کیلومتر مربع آن در لبنان است. بخشی از این مناطق در تسلط داعش و القاعده است.

نصرالله اخیرا بارها گفته که حزب‌الله حضور این گروه‌های تروریستی روز مرز لبنان را نخواهد پذیرفت چرا که آن‌ها را تهدید مستقیمی برای شهرها و روستاهای لبنان می‌داند.

این در حالی است که حزب‌الله و ارتش سوریه در بعضی جبهه‌های جنگ داخلی این کشور در مقابل طرف مقابل عقب‌نشینی کرده‌اند.

جولانی، رهبر «جبهه النصره»، اخیرا گفته بود حزب‌الله هدف بعدی این گروهِ القاعده‌ای خواهد بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'