سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
قربانی دیگر اسیدپاشی اینبار در کرمانشاه

قربانی دیگر اسیدپاشی اینبار در کرمانشاه

در کلان شهر کرمانشاه اسیدپاشی حادثه آفرید و قربانی واقعه در بیمارستان بستری گردیده است.

imagesکیهان نوین: روز گذشته بیمارستان طالقانی کرمانشاه پذیرای یک پسر ٢٧ ساله بود که در یک فقره اسیدپاشی مصدوم گشته بود.
مدیر بیمارستان “امام خمینی” در گفت‌وگو یی گفته است: جوانی ٢٧ ساله از بیمارستان طالقانی به این مرکز انتقال یافت که از ناحیه‌ی چشم، دست‌ها و صورت دچار سوختگی شده است.

به گفته‌ی حمیدرضا ناصری این پسر از سوی زنی ٤٥ ساله مورد اسیدپاشی قرار گرفته است. وی دچار ٤٢% سوختگی شده است.
مشخص گردیده این دو از قبل مشکلاتی داشته‌اند و در مراجع قضایی پرونده دارند.

فرد مهاجم نیز از ناحیه‌ی دست و بدن دچار سوختگی ناشی از اسید پاشی شده است.

ازانگیزه و قصد اسیدپاش و نیز محل وقوع حادثه جزئیات بیشتری انتشار نیافته است.

روانپزشکان معمولا وضعیت قربانیان اسیدپاشی را به موقعیتی “شبیه مرگ” توصیف می‌کنند زیرا  این مسأله عوارضی همچون از بین رفتن زیبایی صورت و از دست دادن چشم‌ها را دارد و نوع زندگی فرد و اهداف او را تغییر می‌دهد.

پیشتر و حداقل در دو مورد، واقعه اسیدپاشی در کرمانشاه رسانه‌ای گردیده که یکی از آنان مربوط به اواخر فروردین‌ماه امسال در چهارراه “بسیج” کرمانشاه است که مجروح شدن یک شهروند ٤٧ ساله را درپی داشت.

همچنین اوایل شهریورماه ٩٣، در یکی از پایانه‌های مسافربری سطح شهر کرمانشاه، ٨ شهروند کُرد بر اثر اسیدپاشی یک زن، مصدوم شدند.

در جرم اسيدپاشی، اگر فرد مجنی ‌عليه عضوی از اعضای خود را از دست بدهد بر طبق ماده ٢٧٣ قانون مجازات فرد جانی در برابر او قصاص عضو خواهد شد.

محمد مصطفایی، حقوق‌دان ساکن نروژ در این‌باره به رادیو فردا گفته: یک مجازات عادلانه برای اسیدپاشی در قانون وجود ندارد. یعنی اگر ما برای کسی که مرتکب چنین جرمی شده ۳۰ یا ۴۰ سال حبس و حتی حبس ابد در نظر بگیریم بهتر از این است که از قصاص استفاده کنیم.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'