سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ یک کارگر کرمانشاهی بخاطرسقوط لوله‌های فلزی

مرگ یک کارگر کرمانشاهی بخاطرسقوط لوله‌های فلزی

روز شنبه نهم خردادماه، یک کارگر ٢٥ ساله اهل کرمانشاه در حین تخلیه لوله‌های فلزی از یک خودرو دچار سانحه جاده‌ای شد و در دم جان باخت.

untitled(6)کیهان نوین:  حادثه مرگبار یک کارگر به هنگام کار در جاده‌ی قصرشیرین – سرپل‌ذهاب.

گفته می‌شود، این حادثه زمانی روی داده که این کارگر مشغول خالی کردن لوله‌های فلزی شرکت “آبیاری تنگه حمام” از پشت یک خودرو بوده که ناگهان تریلی حامل سوخت با خودوری آنان برخورد و لوله‌ها نیز بر روی وی سقوط می‌کنند.

پس از حادثه این کارگر ٢٥ ساله به بیمارستان سرپل‌ذهاب منتقل، اما به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

این کارگر ٢٥ ساله به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از سقوط لوله‌های فلزی جان خود را از دست داده است

سقوط از بلندی، اصابت اجسام سخت، برق‌گرفتگی، سوختگی و کمبود اکسیژن بیشترین دلایل مرگ بر اثر حوادث کار هستند که منجر به مرگ کارگران شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ تشکل‌های کارگری “فقدان ایمنی محیط کار و نبود وسایل مناسب کار” از جمله دلایل اصلی این حواث هستند و “اهمال” بازرسان وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی نیز به آن دامن می‌زند. فقدان حداقل آموزش به کارگران، ساعت کار طولانی و خستگی مفرط و پایین آمدن تمرکز در حین کار نیز از دیگر دلایلی هستند که در رخ دادن اینگونه حوادث تاثیرگذار هستند.

طی سال گذشته، ٧٢ کارگر کُرد براثر حوادث ناشی از کار جان باخته و زخمی شده‌اند که از این مجموع، ٤٦ نفر جان خود را از دست داده و ٢٦ نفر زخمی شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'