سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
قربانی یک نفر در انفجار مین در شهرستان پاوه

قربانی یک نفر در انفجار مین در شهرستان پاوه

انفجار مین به جای مانده از دوران جنگ ٨ ساله ایران و عراق در روستای دزآور بخش نوسود از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه جان مرد ۵٧ ساله‌ای را گرفت.

imagesکیهان نوین: روز یک‌شنبه دهم خرداد ماه گزارش داده است که این حادثه ساعت ٢٠ شب شنبه هنگامی که «عزیز گلستانی» اهل و ساکن روستای نروی مشغول تعلیف دام‌های خود در مراتع روستای دزآور بود روی داد.

درحالی که بخشدار «نوسود»، به خبرگزاری «مهر» گفته است که این واقعه در ۴ کیلومتری شهر نودشه روی داده، خبرگزاری «ایرنام گزارش داده است که، این حادثه در نقطه صفر مرزی شهرستان پاوه که همجوار با شهر طویله در اقلیم کردستان است روی داده و بر اثر شدت جراحات وارده فرد دامدار در دم جان سپرده است.

شهرستان پاوه با جمعیتی بیش از ۵٩ هزار نفر ٨۴ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد.

در زمان جنگ ایران و عراق بیش از ١۶ میلیون مین در استان‌های مرزی ایران از جمله استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان کاشته شده‌اند، که تاکنون و پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ، هنوز در این مناطق افراد محلی قربانی انفجار این مین‌ها می‌شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'