سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن شش عضو یک خانواده در نیمروز افغانستان

کشته شدن شش عضو یک خانواده در نیمروز افغانستان

براثر انفجار بمب کنار جاده ای در ولایت نیمروز، شش عضو یک خانواده کشته شده اند.

filesکیهان نوین: یک مسوول محلی در نیمروز می گوید، واسطه سه چرخه که اعضای یک خانواده در آن سوار بودند در قریه رضی بلوچی از مربوطات ولسوالی خاشرود به بمب کنار جاده برخورد کرد.

این رویداد عصر روز چهارشنبه رخ داده و قربانیان یک مرد، یک زن و چهار کودک هستند و گفته می شود که یک مرد دیگر در این انفجار زخمی شده است.

تا هنوز فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را به عهده نگرفته است اما طالبان مسوول کارگذاری بمب های کنار جاده در افغانستان خوانده می شوند.

مقامات می گویند که طالبان برای هدف قرار دادن نیروهای داخلی و بین الملللی در سال های اخیر به شکل گسترده به کارگذاری ماین های کنار جاده رو آورده اند.

پیشتر، معاون سرمنشی سازمان ملل در امور حقوق بشر نیز از افزایش تلفات ملکی در افغانستان و روی آوردن شورشیان به کارگذاری بمب های کنار جاده به شدت اظهار نگرانی کرده است.

در یک رویداد دیگر، جسدی مردی در خانه اش در ولایت غزنی پیدا شده است، گفته می شود که این مرد سه ماه پیش به قتل رسیده بود.

عبدالرشید عابد، رییس دادستانی غزنی می گوید که این مرد توسط خانمش سه ماه پیش به قتل رسیده و جسدش در داخل حیاط خانه دفن شده بود.

آقای عابد می گوید که خانم این مرد دستگیر شده و به گفته او نتایج تحقیق نشان می دهد که قاتل با کمک برادرش، همسرش را به قتل رسانده و جسدش در داخل حیاط خانه قبر کرده است.

برادر این خانم در حال حاضر فراری است و پولیس برای دستگیری او تحقیقات را شروع کرده است.

عابد گفته که مشکلات خانوادگی باعث این قتل شده است.

این زن که مظون اصلی قتل است به اقارب خود گفته که شوهرش ناپدید شده و پس از آن خانه شوهرش را نیز به قیمت یک میلیون 900 هزار افغانی فروخته است.

براساس گزارش دادستانی غزنی، این زوج باهم مشکل داشته و بارها با هم دعوا کرده بودند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'