سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعلام جهاد طالبان و داعش در برابر یکدیگر

اعلام جهاد طالبان و داعش در برابر یکدیگر

مقام‌های امنیتی درهلمند می گویند که به مدارکی دست یافته اند که نشان می دهند گروه‌های طالبان و داعش به جنگجویان شان سفارش می کنند تا دربرابریکدیگر جهاد و مبارزه کنند.

 

hämtaکیهان نوین: از این میان فرماندۀ پلیس هلمند نبی جان ملاخیل تایید می کند که پلیس به مدارکی در ولسوالی کجکی، جایی که گروه تندرو داعش فعال است، دست یافته که نشان میدهد داعش و طالبان در برابر هم قرار دارند.

آقای ملاخیل می افزاید که هرچند ملا عبدالروف خادم رهبر داعش درهلمند در ماۀ فبروری امسال کشته شد، اما گروۀ داعش در ولسوالی کجکی هلمند به فعالیت اش برای سربازگیری ادامه می دهد.

پیش از این وزارت دفاع گفته بود که حافظ واحدی جانشین رهبر گروه داعش در ولایت هلمند با ۹ تن از همکارانش در عملیات اردوی ملی کشته شدند.

این در حالی است که پیش از این ملا عبدالرئوف مشهور به خادم که خود را رهبر گروه داعش در ولایت هلمند معرفی کرده بود در حمله‌ی هوایی نظامیان افغان در ولسوالی کجکی ولایت هلمند، کشته شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'