سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تعطیلی مدارس و لغو پروازها در چند استان کشور

بر اساس گزارشها از ایران ادامه گرد و غبار شدید در برخی از مناطق جنوبی و غربی ایران باعث تعطیلی مدارس و ادارات و لغو تعدادی از پروازها شده است.

1کیهان نوین: ادامه افزایش حجم ریزگردها بویژه در مناطقی از استان خوزستان باعث تعطیلی مراکز آموزشی برخی از شهرهای این استان از جمله اهواز، آبادان و خرمشهر شده است.

همچنین گرد و غبار شدید و دید کم باعث شده است تا تعدادی از پروازها در فرودگاه اهواز لغو شود.

همزمان گرد و غبار شدید در برخی از مناطقی غربی کشور از جمله ایلام و آذربایجان غربی و شرقی باعث تعطیلی برخی از مراکز آموزشی در این مناطق شده است.

دیروز (یکشنبه ۸ فوریه/۱۹ بهمن) ناصر سودانی، نماینده اهواز در مجلس ایران، وضعیت هوای استان خوزستان را بحرانی توصیف کرد و گفت: “دستگاه‌های سنجش آلایندگی به دلیل حجم بالای گرد و غبار قادر به سنجش نیست و از کار افتاده است.” به گزارش خانه ملت، سودانی افزود که مردم خوزستان به جای هوا، “خاک تنفس می‌کنند.”

مقامات بویژه در استان خوزستان به زنان باردار، افراد کهنسال و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی توصیه کرده‌اند که از رفت و آمد در خیابان‌ها پرهیز کنند.

همچنین از ساکنان شهرهای درگیر با پدیده گرد و غبار خواسته شده که در صورت مواجه شدن با علایم تنگی تنفس، تهوع و سردرد شدید، فورا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

پیشتر کوروش بهادری، مدیر کل هواشناسی استان خوزستان با اشاره به کمبود بارندگی در برخی از مناطق کشور گفته بود: “بارش باران نسبت به سال گذشته در استان خوزستان ۳۰ درصد کاهش داشته و این یکی از عوامل اصلی کم بودن رطوبت خاک این استان است؛ همچنین به دلیل خشکی هوا و کم بودن رطوبت جو، شدت و غلظت گرد و غبار افزایش پیدا می‌کند.”

مسوولان محیط زیست و کارشناسان این حوزه یکی از دلایل مهم بروز این پدیده در استان خوزستان را خشکی تالاب‌ها عنوان می‌کنند.

یک نظر

  • بیست و دوم ننگین بهمن
    باور کنید خيليها از روي الافي و بيکاري ميرن تا سرشون گرم شه
    يه عده هم که گول حرفاي حکومت و تبليغات دروغش ميخورن (تکليف شرعي، بخاطر خون شهدا)
    يه عده هم که تو سازمانهاي دولتي کار ميکنن مجبورن شرکت کنن تا سوء سابقه نشه و بهشون نگن ضد انقلاب
    يه سري هم که از روي لج و لجبازي و پاچه خواري!

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'