سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

وقوع یک پاتک گسترده زمینی علیه داعش در عراق

نماینده اوباما در امور ائتلاف جهانی برای مقابله با گروه تروریستی داعش اعلام کرد، نیروهای زمینی عراق در ‘ هفته های پیش رو ‘ یک تهاجم زمینی را برای بازپس گرفتن بخشهایی از این کشور که به تصرف داعش در آمده آغاز خواهند کرد.

1کیهان نوین: چاآلن، نماینده اوباما در ائتلاف علیه داعش، در مصاحبه با پترا خبرگزاری رسمی اردن گفت : یک پاتک گسترده زمینی در عراق صورت خواهد گرفت .

وی افزود : در هفته های پیش رو ، پس از شروع حمله زمینی برای بازپس گیری عراق ، ائتلاف قدرت آتش خود را در کنار آن به کار خواهد گرفت . وی تاکید کرد که عراقیها رهبری این تهاجم را به عهده خواهند داشت .

آلن این اتهامات را که ارایه سلاح ها و آموزش آمریکا به نیروهای عراق در خط مقدم به تاخیر افتاده است، تکذیب کرد و گفت : آمریکا در حال انجام هرکاری برای پشتیبانی هرجه سریعتر است.

آمریکا رهبری حملات هوایی علیه داعش را که بخشهایی از عراق و سوریه را به تصرف خود در آورده و حکومت بیرحمانه ای در این بخشها تشکیل داده است ، به عهده دارد.

اردن که بخشی از این ائتلاف است، روز یکشنبه اعلام کرد که پس از سوزانده شدن یک خلبان اردنی تحت اسارت داعش ، دهها حمله علیه مواضع این گروه انجام داده است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا هدف از این تهاجم را شروع بازپس گیری اراضی تحت تصرف و محروم ساختن داعش از منابع مالی خوانده است .

کری درکنفرانس امنیتی مونیخ گفته است : از زمان تشکیل ائتلاف در ماه اوت ، دو هزار حمله هوایی علیه داعش صورت گرفته است .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'