سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پیوستن معلمین به صف ناراضیان دولت تدبیر و امید

شش هزار معلم با امضاء طوماری ١٥ متری خطاب به رئیس مجلس خواهان حقی برابر با سایر کارکنان دولت شدند.

24175کیهان نوین: وجود مشکلات معیشتی و نبود آینده‌ی روشن، شش هزار معلم را وادار به امضای طوماری خطاب به رئیس مجلس کرد که در آن به وجود تبعیض میان معلمان و سایر کارکنان دولت اعلام نارضایتی شده است.

در بخشی از این طومارِ شش هزار امضایی که چند روز گذشته انتشار یافته، گفته شده است: معلمان آینده روشنی در انتظار نمی‌بینند و به همین دلیل از مجلس و دولت انتظار عمل دارند.

خبرگزاری مجلس اسلامی از حضور برخی نمایندگان معلمان در “کمیسیون شوراها” خبر داد و اعلام کرد: معلمان کشور از تمجید و تعریف جایگاه علم و معلم خسته‌اند و از برخوردهای سیاسی با شکل معیشتی ناراضی‌اند.

در پایان این طومار ١٥ متری معلمان با تأکید بر رسیدگی به خواست بر حق‌شان نوشته‌اند: ما امضاء‌کنندگان طومار موکداً از نمایندگان مجلس و دولتمردان جمهوری اسلامی می‌خواهیم به دور از هرگونه شعار، رفتار تبلیغی و سیاسی با عزمی قاطع و راسخ، خواسته برحق جامعه فرهنگیان کشور مبنی بر تأمین حقوقی که نیازهای یک زندگی شرافتمندانه را پاسخگو باشد، محقق نمایند.

ارائه طومار اعتراضی به مجلس اسلامی در حالی است که پرسش از وزیر آموزش و پرورش در دستور جلسه علنی امروز قرار داشت که به دلیل همراهی علی‌اصغر فانی با سفر هیأت دولت به بوشهر، به زمان دیگری موکول گردید.

طبق لایحه بودجه ٩٤، آموزش و پرورش با افزایش ٢٣ درصدی بودجه همراه می‌باشد اما معلمان چنین افزایشی را با توجه به تورم بازار، بی‌تأثیر تلقی می‌کنند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'