سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ترک تحصیل 500 دانش‌آموز دوره راهنمایی از تحصیل به دلیل فقر مالی در پیرانشهر

500 دانش‌آموز پیرانشهری به دلیل مشکلات معیشتی در سال تحصیلی ٩٢-٩٣ به ناچار ترک تحصیل کرده‌اند.

139309080829074774178183gکیهان نوین: بنابر اظهارات سعید پیوندی،جامعه شناس،فقر خانواده‌ها، مشکلات درونی نظام آموزشی و نگاه‌ منفی خانواده‌ها از مهم‌ترین عوامل پدیده‌ی بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان در ایران محسوب می‌شود وی درباره‌ این پدیده می‌گوید: بازماندن از چرخه آموزشی بیشتر در مناطق دورافتاده و حاشیه‌ای رواج دارد و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که مناطقی که زبان اصلی و رایج مردم فارسی نیست کمتر از دیگران بخت ادامه تحصیل را دارند.

جمع کثیری از دانش‌آموزان مدارس عادی دولتی در شهر پیرانشهر به سبب بروز مشکلات معیشتی و موانع اقتصادی از ادامه تحصیل بازماندند.

این تعداد از دانش‌آموزانِ ترک تحصیل‌کرده از مدارس “عادی دولتی” و “راه دور غیردولتی ” و برای سال تحصیلی ٩٢-٩٣ می‌باشند.
اکثریت قریب به اتفاق ٤٩٤ دانش‌آموز دختر و پسر مراکز آموزشی پیرانشهر بنابه فقر معیشتی خانواده‌ها و مشکلات ناشی از آن مجبور به لغو ادامه حضور در کلاس‌ها شده‌اند.

در فهرست ارسالی، بیشترین تعداد دانش‌آموزان محروم از تحصیل مربوط به مناطق روستایی و پسران مقطع سوم راهنمایی می‌باشد.

بنابه آمارهای نیمه‌رسمی، بیش از ٢٥درصد جوانان در سن تحصیل یا هیچگاه به مدرسه نمی‌روند یا پیش از ۱۸ سالگی و بدون کسب مهارت‌های لازم برای ورود به بازاز کار دنیای درس و مدرسه را‌‌ رها می‌کنند.

24192.jpg

24193.jpg

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'