سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انتشار کارتون تازه‌ پیامبر مسلمانان، این بار در سه میلیون نسخه

قرار است کارتون تازه‌ محمد، پیامبر مسلمانان، در سه میلیون نسخه منتشر شود.

Charlie-After-Terrorکیهان نوین: اولین شماره “شارلی ابدو” بعد از حمله خون‌بار روز چهارشنبه گذشته (۷ ژانویه-۱۷ دی) با کارتون دیگری از “محمد”، پیامبر مسلمانان در سه میلیون نسخه منتشر می‌شود.

روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» می‌گوید در تازه‌ترین شماره نشریه فکاهی «شارلی ابدو» که قرار است روز چهارشنبه ۲۴ دی، به فروش برسد، کارتونی از پیامبر اسلام کشیده شده در حالی‌که نشان «من شارلی هستم» را در دست دارد.

کارتونی که قرار است در شماره جدید این نشریه باشد، با تیتر «همه چیز بخشیده شد»، پیامبر اسلام را در ردایی سفید و در حالی که اشک می‌ریزد نشان داده است که نشان «من شارلی هستم» را در دست دارد.

به نوشته‌ی خبرگزاری “رویترز”، این شماره‌ی ویژه روز چهارشنبه (۱۴ ژانویه) در یک میلیون نسخه منتشر می‌شود و در صورت نیاز امکان چاپ تا سه میلیون نسخه را نیز دارد.

“میشل سالیون”، یک سخن‌گوی شرکت ناشر “شارلی ابدو” به این خبرگزاری گفت: «در حال حاضر ما ۳۰۰ هزار درخواست از سراسر جهان داریم و روز پنج‌شنبه در خصوص چاپ نسحه‌های بیشتر تصمیم می‌گیریم.»

آژانس فرانس‌پرس نیز گزارش داده که شماره‌ی ویژه‌ی “شارلی”، به ۱۶ زبان منتشر خواهد شد.

“ریچارد مالکا” وکیل “شارلی ابدو” نیز به “رادیو فرانس اینفو” گفته که این شماره حاوی مطالب و کارتون‌های درباره‌ی پیامبر اسلام و چهره‌های دیگر است.

شمارگان “شارلی ابدو” پیش از حمله‌ی اخیر به دفتر آن، ۶۰ هزار نسخه بود که ۳۰ هزارتای آن فروش می‌رفت.

به این ترتیب، درآمد حاصل از فروش این شماره می‌تواند تضمینی برای بقای هفته‌نامه باشد که در سال‌های اخیر در معرض ورشکستگی قرار داشت.

از آن‌جایی که دفتر اصلی “شارلی ابدو” هم‌چنان به عنوان صحنه‌ی جرم، مهر و موم شده است، تحریریه‌ی باقی‌مانده‌ی این هفته‌نامه شماره‌ی این هفته را دفتر روزنامه‌ی لیبراسیون آماده کردند.

در جریان حمله‌ی چهارشنبه‌ی گذشته سعید و شریف کواشی، دو برادر الجزایری-فرانسوی وابسته به القاعده یمن به دفتر “شارلی ابدو”، ۸ روزنامه‌نگار، از جمله “استفان شاربونیه” (شارب) سردبیر این هفته‌نامه و سه کارتونیست مشهور دیگر به قتل رسیدند.

دو پلیس، یک کارگر تعمیراتی، و یک بازدیدکننده، چهار نفر دیگری بودند که در این حمله جان باختند.

برادران کواشی دو روز بعد، و پس از آن‌که ساعت‌ها در یک چاپخانه در ۵۰ کیلومتری پاریس در محاصره‌ی نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشتند، در درگیری با این نیروها کشته شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'