سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

“بدحجابی” یا “شیک پوشی”

مسولین همیشه دلواپس حکومت اسلامی با فاصله بسیار زیادی از دنیای امروزی و واقعیت های پیرامونشان در دوره ای خاص از تاریخ  زندگی می کنند.مهناز همدانیان

کیهان نوین: تندروهای همیشه دلواپس مجلس شورای اسلامی، گسترشِ به گفته ی آنها “بدحجابی” در اماکن عمومی و تمایل زنان و دختران جوان ایرانی به استفاده از لباسهای مُدِ روز و شیک پوشی دختران را تقلید از مدلهای غربی اعلام کردند و با تصویب طرحهای مختلف از جمله “طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر” فضای لازم برای بازداشت و مجازات هر چه بیشتر و وسیعتر این دختران توسط گشت های ارشاد نیروی انتظامی و عوامل خودجوش و ذوب در ولایتِ بسیجی را هم بوجود آورده اند.

جماعت همیشه دلواپس در ابتدای تابستان سال جاری فیلمی چند دقیقه ای از ساپورت پوشیدن زنان و دختران جوان تهیه کردند و در صحن علنی مجلس به نمایش گذاشتند. پس از اینکه نمایندگان اصولگرا و افراطی مجلس شورای اسلامی در مقابل لباس، و پوشش دخترها آن طور هیجان زده و با هیاهو موضع گیری کردند، با سرعت به نهادهای دیگر همیشه در صحنه ی مبارزه با زنان و بویژه شیک پوشی زنان، مانند امامان جمعه و سپاه و ستاد مبارزه با جنگ نرم دشمن نیز سرایت کرد و آنها هم در تایید این رویه و در هماهنگی با تندورهای مجلس، علاقه به شیک پوشی زنان ایران را دسیسه ای از سوی استکبار جهانی و شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، تفسیر کردند.

هیاهو و ولوله ای که برای پخش فیلم چنددقیقه ای ساپورت پوشیدن زنان و دختران در مجلس به پا شد، برای بزرگترین خسارتها به منافع ملی، تحریمها، اختلاسها و پولهایی که از بیت المال مردم دزدیده شد، وضعیت اسفناک بیکاری جوانان و در نتیجه بحران اقتصادی و رشد ناهنجاریهای اجتماعی و افزایش طلاق، فقر فرسایشی خانواده های ایرانی، مرگ صدها شهروند به دلیل بنزین آلوده پتروشیمی، رانت خواری مسولین جمهوری اسلامی و هزاران هزار خیانت و خسارت به مردم ایران، به پا نشد. نمایندگانی که با دیدن ساپورت دختران شور حسینی برشان داشت و داعیه ی امر به معروف و نهی از منکر را  سر دادند.

دلواپسانِ “دشمن پرداز” و “دشمن انگار” این بار هم رد پای دشمن و استکبار جهانی را در حجاب زنان دیده اند و با همان عینک خیالی شان شیک پوشی زنان و زیبایی دوستی آنها را دسیسه های دشمنِ خیالیِ همیشگی تعبیر کرده اند و با نگاه جنسیتی شان برای زنان خط و نشان ها کشیده و در اقدامی جنایتکارانه با استفاده از عوامل ذوب شده در ولایت دست به اقدامات بسیار خشن و تروریستی علیه شهروندان به تعبیر آنها “بدحجاب” زده اند.

گویی این مسولین محترم و نگران جمهوری اسلامی اصلا نمی دانند که الگوهای مُد و فشن و اصولا زیبایی خواهی و زیبایی دوستی و شیک پوشی در بین جوانان تمامی کشورهای دنیا طرفداران بیشماری دارد و همیشه جوانها علاقمند به  آخرین مدهای لباس و زیبایی هستند.

اصولا جوانها همیشه به زیبایی و مدرنیته علاقمندند و این علاقه تقریبا در تمامی زمینه ها، از آخرین دستاوردهای تکنولوژی و برنامه نویسی کامپیوتری و پیشرفته ترین و جدیدترین گوشی های موبایل گرفته تا علاقه زیاد به استفاده از آخرین کشفیات علمی و پژوهشی و …. مشاهده می شود.

مسولین دلواپس حکومت اسلامی با فاصله ی بسیار زیادی از دنیای امروزی و واقعیت های پیرامون زندگی می کنند.

برخلاف مسولین و آیت الله های محترم که هنوز در زمانی خاص از تاریخ درگیر مانده اند و نتوانستند خود را با دنیای امروز و جهان پیرامونشان تطبیق دهند، اکثریت مردم ایران و بویژه زنان و جوانان، خواهان همگامی با دنیای امروز و به روز بودن در تمامی جنبه های زندگی شان هستند. و مساله ی اصلی در شکاف بین مسولین و مردم همین جاست.

مردم ایران خواهان حقوق اصلی و اولیه خود برای زندگی شخصی شان هستند. مردم ایران “می خواهند” و “باید” آن طور که دوست دارند و بنا به سلیقه شخصی خودشان لباس بپوشند و زندگی کنند. و این حق طبیعی و حق مسلم مردم است، بسیار مسلم تر از حق داشتن انرژی هسته ای.

مهناز همدانیان

دوشنبه 19 آبان 1393

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'