سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تایید زخمی شدن ابوبکر البغدادی توسط مقامات عراقی

خبر زخمی شدن “البغدادی” از سوی وزارت دفاع و وزارت کشور عراق تایید شد.

بغدادیکیهان نوین: در پی انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون زخمی شدن البغدادی، وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‎ای اعلام کرد «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان بمباران هوایی مواضع این گروه توسط نیروهای ائتلاف، زخمی شده و تعدادی دیگر از فرماندهان این گروه نیز به هلاکت رسیدند.

وزیر دفاع عراق نیز یکشنبه شب در صفحه فیس‎بوک خود زخمی شدن سرکرده گروه تکفیری داعش در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در شهر موصل را تائید کرد.

شبکه العراقیه در خبری فوری تاییدیه مقامات عراقی پیرامون زخمی شدن البغدادی را منتشر کرد.

شبکه الجزیره هم ساعتی پیش گزارش داد: صفحه توئیتر منسوب به «ابو محمد العدنانی» سخنگوی داعش از زخمی شدن البغدادی در نزدیکی موصل خبر داده است.

خالد العبیدی ضمن تایید خبر زخمی شدن ابوبکر البغدادی اعلام کرد که در حملات جمعه شب گذشته ائتلاف بین‌المللی به مواضع داعش در موصل، «ابومسلم الترکمانی» معاون و دست راست البغدادی نیز کشته شد.

پیشتر محمد الکربولی، نماینده استان انبار در پارلمان عراق، در تماس با تلویزیون العربیه، گفت:” جنگنده های ائتلاف بین المللی روز شنبه بعد از ظهر تجمع رهبران داعش در شهر قائم واقع در غرب استان انبار را هدف قرار دادند، که در نتیجه آن ده ها تن از رهبران این گروه کشته و شماری از آنها نیز زخمی شدند.

وی افزود: “این حمله هوایی باعث سردرگمی شدید اعضای گروه داعش شد، به طوری که شبه نظامیان این گروه همه راه های منتهی به شهر قائم را بستند تا بتوانند زخمی شدگان خود را به بیمارستان “قائم ” منتقل کنند”.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'