سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقاد حایری شیرازی از دفاع علی مطهری از تجمعات خیابانی ۸۸

انتقاد حایری شیرازی از دفاع علی مطهری از تجمعات خیابانی ۸۸

حایری شیرازی با انتشار نامه‌‌ای سرگشاده از دفاع علی مطهری از تجمعات خیابانی ۸۸ انتقاد کرد.

حایریکیهان نوین: محی‌الدین حایری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، نامه‌ای سرگشاده خطاب به علی مطهری پیرامون حمایتش از برخی وقایع سال 88 و  مواضع حمایتی وی نسبت به دعوت مردم به خیابان در سال ۸۸ انتقاد کرد.

در این نامه آمده است: “عقل اجتماعی یعنی التفات به عواقب و لوازم یک تصمیم. دعوت مردم به راهپیمایی آرام در پاریس و لندن با عقل اجتماعی سازگار است؛ چون آنجا خاورمیانه نیست. مردم قرنها با حقوق اجتماعی خود زندگی می کنند.”

حایری شیرازی در ادامه این نامه سرگشاده خطاب به علی مطهری افزود: ” عقل اجتماعی حکم می کند، قاضی بیطرفی خود را با اعمال و اقوال خود محرز نماید. عقل اجتماعی حکم می کند دعوت کننده مردم به راهپیمایی سالم میلیونی مسولیت تمام اتفاقات غیر قابل اجتناب آن را بپذیرد.”

وی همچنین افزود: “اگر نیروی انتظامی شروران و عربده کشان و قمه کشان را به حال خود رها کند و یا آنان یک ساعت احساس کنند بی آنکه شناسایی شوند، می توانند از مردم زهر چشم بگیرند، چه خواهند کرد؟!”

حایری شیرازی گفت: “از دعوت مردم به تظاهراتِ اعتراض به تقلب دفاع نکنید. درست نیست فقط به دلیل اینکه ناظر نهایی انتخابات تمایل خود را به یک طرف در جایی ابراز کرده باشد، راه های قانونی کشف خلاف را مسدود بدانیم، و برای گشایش مدار بسته پای مردم را به میان بکشیم.”

این عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: “آیا دعوت به راهپیمایی آرام اعتراض آمیز و استمرار اعتراض، نوعی پذیرش تفریق نیست؟”

اعتراضات به تخلف و تقلب صورت گرفته در انتخابات راست جمهوری سال 88 نقطه ی آشیل مسولین جمهوری اسلامی است و راه بسیاری از آنها را از یکدیگر جدا کرده است. اصولگرایان که حامیان این تقلب گسترده انتخاباتی بودند همواره تا به امروز از این اقدام خود حمایت کرده و اعتراضات به این تخلف و تقلب را “فتنه” نامگذاری کرده اند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'