سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حضور بیشتر زنان در فعالیت های اجتماعی افغانستان

حضور بیشتر زنان در فعالیت های اجتماعی افغانستان

ایالات متحده امریکا برنامه تازه ای را مطرح کرده است که براساس آن، زمینه برای فعالیت زنان در اجتماع بیشتر فراهم شود.

zanan.afghکیهان نوین :  ایالات متحده امریکا طرح تازه ای برای حضور بیشتر زنان در فعالیت های اجتماعی در نظر گرفته است.  امریکا هزینه آن را ۴۱۶ میلیون دالر اعلام کرده است که بخش بیشتر این پول یعنی ۲۱۶ میلیون آن از سوی اداره انکشاف بین المللی امریکا موسوم به ̎یو اس اید̎ پرداخت می شود.
دولت امریکا اعلام کرده که این برنامه در هماهنگی با دولت افغانستان، نهادهای مدنی و بخش های خصوصی فعال در امور زنان طراحی شده است.
پس از فروپاشی رژیم طالبان در افغانستان توجه به حضور و نقش زنان در فعالیت های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی همواره مورد توجه جامعه جهانی بوده است.
اگرچه پیشرفت های قابل توجهی در این بخش صورت گرفته است اما نهاد های فعال در دفاع از حقوق زنان می گویند که کاری بیشتر باید صورت گیرد.
برای نخستین بار، بانوی اول افغانستان، لورا غنی، اعلام کرده است که برنامه های متنوعی برای حمایت و پیشرفت زنان در بخش های مختلف روی دست دارد.
خانم لورا غنی، می گوید که تلاش می کند تا زنان فعال افغان را حمایت کند. همچنین بانوی اول افغانستان تاکید کرده است که او حساسیت های موجود در سنت و فرهنگ افغانستان را درک می کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'