سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
عراق، یمن و آمریکای لاتین عمق استراتژیک جمهوری اسلامی

عراق، یمن و آمریکای لاتین عمق استراتژیک جمهوری اسلامی

حق نداریم یک نقطه از این عمق را از دست دهیم تا امنیت ایران دچار خدشه نشود.

saeediکیهان نوین: علی سعیدی، نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران، روز پنج شنبه ۲۴ مهر گفت: «عمق استراتژیک ما عراق، سوریه، بحرین و آمریکای لاتین است و رسالت و مسوولیت ما حفظ عمق استراتژیکی است و حق نداریم یک نقطه از این عمق را از دست دهیم تا امنیت ایران دچار خدشه نشود».

وی کشورهای عراق، سوریه، بحرین و آمریکای لاتین را «عمق استراتژیک» جمهوری اسلامی ایران خواند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، رهبر ایران، ۱۳ شهریور ماه گفته بود که «طرفداران نظام جمهوری اسلامی در منطقه، عمق راهبردی ما هستند»، اما در عین حال افزوده بود که ایران در «آمریکای لاتین و قسمت‌های مهمی از آسیا» نیز «عمق راهبردی» دارد که به گفته وی «باید از آن‌ها به درستی استفاده شود».

کشورهای سنی عرب حاشیه خلیج فارس در جنگ داخلی سوریه از مخالفان رژیم بشار اسد حمایت می‌کنند. در مقابل، ایران یکی از حامیان اصلی حکومت بشار اسد است.

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه در ادامه سخنان خود کشورهایی همچون عربستان، قطر و ترکیه را متهم کرد که به نیابت از آمریکا در منطقه آتش افروزی می‌کنند.

این در حالی است که مقامات برخی از کشورهای عربی منطقه از جمله عربستان سعودی ایران را به دخالت در امور داخلی یمن و بحرین متهم می‌کنند. و همچنین دخالت ها و حضور نظامی علنی سپاه پاسداران ایران در سوریه، که وزیر امور خارجه عربستان سعودی آن را اشغالگری نظامی خواند، امنیت منطقه خاورمیانه را به طور کامل برهم زده است و مشکلات و دردسرهای بسیاری را برای کشورهای همسایه به وجود آورده است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'