سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

وال‌استریت ژورنال: باید دست روی نقاط ضعف جمهوری اسلامی گذاشت و حکومت را بی‌ثبات کرد

روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم ست کراپسی که ۲۷ مارس (هشتم فروردین‌ماه) منتشر شد می‌نویسد، برای خنثی کردن تهدیدات رژیم ایران، باید یک کمپین فرسایشی ایجاد کرد. یک استراتژی بلندمدت که دست روی نقاط ضعف حکومت بگذارد و رژیم را بی‌ثبات کند.

The “Wall Street Journal” writes in a note written by Seth Cropsey that was published on March 27, in order to neutralize the threats of the Iranian regime, an attrition campaign should be created. A long-term strategy to attack the government’s weaknesses and destabilize the regime.

کیهان نوین: روزنامه «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم ست کراپسی که ۲۷ مارس (هشتم فروردین‌ماه) منتشر شد می‌نویسد، برای خنثی کردن تهدیدات رژیم ایران، باید یک کمپین فرسایشی ایجاد کرد. یک استراتژی بلندمدت که دست روی نقاط ضعف حکومت بگذارد و رژیم را بی‌ثبات کند.
در این یادداشت با اشاره به دخالت گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی در تنش‌های منطقه که اسرائیل و آمریکا را درگیر خود کرده، آمده مقامات اورشلیم و واشنگتن هیچکدام وضعیت را درک نمی‌کنند. اسرائیل باید یاد بگیرد که با وجود انگیزه‌های سیاسی در حالی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، چاک شومر رهبر اکثریت سنا و همچنین کنگره‌ از هرگونه اقدام علیه جمهوری اسلامی خودداری می‌کنند، وارد یک «جنگ فرسایشی» علیه یک دشمن بسیار بزرگ‎تر یعنی رژیم ایران بشود.
ست کراپسی با این توضیحات در ادامه نوشت، «حملات هوایی در مقیاس بزرگ به ایران هزینه‌هایی را بر تهران تحمیل می‌کند اما ظرفیت عملیاتی آن را از بین نمی‌برد. تهاجم زمینی به دلایل استراتژیک و سیاسی مورد بحث نیست. تنها گزینه باقیمانده، فراتر از تسلیم، یک کارزار بلندمدت است که فرافکنی قدرت رژیم ایران را تضعیف می‌کند و حکومت ایران را بی‌ثبات می‌سازد».

در این یادداشت با اشاره به دخالت گروه‌های نیابتی وابسته به جمهوری اسلامی در تنش‌های منطقه که اسرائیل و آمریکا را درگیر خود کرده، آمده مقامات اورشلیم و واشنگتن هیچکدام وضعیت را درک نمی‌کنند. اسرائیل باید یاد بگیرد که با وجود انگیزه‌های سیاسی، در حالی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، چاک شومر رهبر اکثریت سنا و همچنین کنگره‌ از هرگونه اقدام علیه جمهوری اسلامی خودداری می‌کنند، وارد یک «جنگ فرسایشی» علیه یک دشمن بسیار بزرگ‎تر یعنی رژیم ایران بشود.

به باور نویسنده، «آمریکا باید ضروریت‌ها و الزامات استراتژیک شریک منطقه‌ای خود را بپذیرد. عدم درک اصول اساسی درگیری، منجر به سیاست بد و در نهایت فاجعه خواهد شد.»

رژیم ایران فاقد تسلیحات پیشرفته برای مقابله مستقیم با آمریکا و اسرائیل است و ائتلاف نیابتی‌های وابسته به جمهوری اسلامی که در منطقه شام و یمن متمرکزند فاقد انسجام یا توانایی تسخیر اسرائیل‌اند.

استراتژی جمهوری اسلامی «فرسایش بلندمدت» است. رهبران تهران امیدوارند از طریق فشارهای حماس در غزه و حملات حوثی‌ها به کشتیرانی بین‌المللی، ایالات متحده و اسرائیل را تحت فشار نظامی مستمر نگه دارند. آنها با صبر و حوصله با گردآوردن نیرو در سوریه و لبنان، تحت فشار قرار دادن اردن و بیرون راندن آمریکا از پایگاه‌های معدودشان در سوریه، برتری‌های عملیاتی خود را آماده می‌کنند.

ست کراپسی با این توضیحات در ادامه نوشت، «حملات هوایی در مقیاس بزرگ به ایران هزینه‌هایی را بر تهران تحمیل می‌کند اما ظرفیت عملیاتی آن را از بین نمی‌برد. تهاجم زمینی به دلایل استراتژیک و سیاسی مورد بحث نیست. تنها گزینه باقیمانده، فراتر از تسلیم، یک کارزار بلندمدت است که فرافکنی قدرت رژیم ایران را تضعیف می‌کند و حکومت ایران را بی‌ثبات می‌سازد.»

وی تأکید کرده، «استراتژی در مورد قرار دادن نقاط قوت خود در برابر نقاط ضعف دشمن است. این را می‌توان در یک کمپین فرسایشی انجام داد.»

در پایان این نوشتار آمده است: «اسرائیل و آمریکا باید نقاط قوت رژیم ایران را به خطر بیندازند. مؤثرترین رویکرد آنها به خطر انداختن محور مقاومت و جایگزینی آن با کنترل مستقیم واقعی رژیم ایران بر نیروهای مستقر در منطقه شام [سوریه، لبنان، فلسطین و…] است که به‌ عنوان سپر قانونی از آنها استفاده می‌کند… پیروزی در جنگ خاورمیانه با پایان دادن به موجودیت رژیم ایران به‌ مثابه یک تهدید منطقه‌ای ممکن است. این امر مستلزم پذیرش تضاد‌های کنونی و به‌ ویژه درک این موضوع است که فرسایش تنها الگوی منسجمی خواهد بود که باید در پیش گرفته شود.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'