سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

رهبران تروریست‌های «حماس» و «جهاد اسلامی» در تهران؛ علی خامنه‌ای: «هیچ تردیدی در حمایت از فلسطین نداریم»

یک روز پس از آنکه اعضای شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه «آتش‌بس در غزه» را بدون محکوم کردن حماس به عنوان یک سازمان تروریستی تصویب کردند، رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران سفر کردند و با مقامات ارشد جمهوری اسلامی به گفتگو پرداختند.

A day after the members of the UN Security Council approved the “ceasefire in Gaza” resolution without condemning Hamas as a terrorist organization, the leaders of Hamas and Islamic Jihad traveled to Tehran and discussed with senior officials of the Islamic Republic.

کیهان نوین:  تقریبا شش ماه پس از عملیات مرگبار «هفت اکتبر» رهبران حماس و جهاد اسلامی به تهران سفر کردند.
اسماعیل هنیه از رهبران ارشد حماس که گفته می‌شود یکی از اهداف اسرائیل برای ترور است، در دیدار با علی خامنه‌ای از پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی تقدیر کرد، گفت: «طوفان‌الاقصی [هفت اکتبر] اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد».
رهبر جمهوری اسلامی همچنین به هنیه گفت، «اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تا کنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود».
در غرب تهران زیاد نخاله دبیرکل «جهاد اسلامی» فلسطین مهمان ویژه مراسم جشن طرفداران نظام در «استادیوم آزادی» بود. وی که از دتشویق سازمانیافته‌ی طرفداران جمهوری اسلامی به وجد آمده بود، هیجان‌زده تهدید کرد، «به برکت اسلام و قرآن و با حمایت‌های جمهوری اسلامی، اسرائیل هرگز پیروز نخواهد شد و ما قطعا اسرائیل شکست خواهیم داد!»

اسماعیل هنیه از رهبران ارشد حماس که گفته می‌شود یکی از اهداف اسرائیل برای ترور است، سه‌شنبه هفتم فروردین‌ماه در دیدار با علی خامنه‌ای از پشتیبانی‌های جمهوری اسلامی تقدیر کرد و گفت: «طوفان‌الاقصی [هفت اکتبر] اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و دشمن بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند.» وی تأکید کرد، «جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیست‌ها است زیرا رأساً هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.»

علی خامنه‌ای در این دیدار به هنیه گفت، «ایستادگی نیروهای مقاومت یک پدیده عظیم است که به اسلام عزت بخشید» و تأکید کرد جمهوری اسلامی در حمایت از فلسطین «هیچ تردیدی» به خود راه نخواهد داد.

تمجید خامنه‌ای از تبلیغات حماس

رهبر جمهوری اسلامی همچنین به هنیه گفت، «اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تا کنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.»

هنیه ساعاتی قبل از دیدار با خامنه‌ای در وزارت خارجه جمهوری اسلامی با حسین امیرعبداللهیان دیدار کرد. وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه «جمهوری اسلامی در صف مقدم حمایت از آرمان و ملت فلسطین ایستاده است» گفت، «ما در حال گذر از یک مرحله تاریخی در روند مبارزه با اسرائیل هستیم و نقطه عطف طوفان الاقصی است.» هنیه همچنین گفت، «قطعنامه سازمان ملل برای توقف جنگ غزه انزوای سیاسی اسرائیل بود.»

در غرب تهران زیاد نخاله دبیرکل «جهاد اسلامی» فلسطین مهمان ویژه مراسم جشن طرفداران نظام در «استادیوم آزادی» بود. این مراسم با نام «محفل قرآنی امام حسنی‌ها» به مناسبت ماه رمضان و تولد امام دوم شیعیان برگزار شد.

زیاد نخاله که از تشویق سازمانیافته‌ی طرفداران جمهوری اسلامی به وجد آمده بود، هیجان‌زده تهدید کرد، «به برکت اسلام و قرآن و با حمایت‌های جمهوری اسلامی، اسرائیل هرگز پیروز نخواهد شد و ما قطعا اسرائیل را شکست خواهیم داد!»

در این میان، شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبه ۲۵ مارس (ششم فروردین) خواستار آتش‌بس فوری میان اسرائیل و شبه‌نظامیان فلسطینی حماس در «ماه رمضان» و آزادی سریع و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها شد. متن پیشنهادی که به تصویب شورای امنیت رسیده شامل محکومیت حماس به عنوان یک سازمان تروریستی نمی‌شود.

تصویب این قطعنامه در سازمان ملل با انتقادات گسترده از سوی جمهوریخواهان آمریکا علیه دولت بایدن نیز مواجه شده است.

سناتور بیل هگرتی در واکنش به وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت از سوی آمریکا گفت دولت بایدن آنقدر به دنبال جلب رضایت «چپ‌های طرفدار حماس» است که حاضر است علیه شهروندان و منافع متحدان آمریکا عمل کند. وی افزود، «دولت بایدن به اسرائیل خیانت کرد و در کنار تروریست‌های حماس مورد حمایت [رژیم] ایران قرار گرفت، که همچنان شهروندان آمریکا را گروگان‌ می‌گیرند.»

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'