سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

حوزه علمیه خمینی تهران: کاظم صدیقی با حضور در دفترخانه، سند انتقال ملک را امضا کرد .

به دنبال انتشار اسنادی در خصوص انتقال مالکیت یک باغ ۴۲۰۰ متری در کنار حوزه علمیه «امام خمینی» به موسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی و پسرانش، اینک حوزه علمیه امام خمینی می‌گوید آقای صدیقی خود با حضور در دفترخانه، سند انتقال ملک را امضا کرده است.

کیهان نوین :یاشار سلطانی، مدیرمسئول پیشین «معماری نیوز»، روز ۲۳ اسفند اسنادی منتشر کرد که بر اساس انها ، کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، باغی به مساحت چهارهزار و ۲۰۰ متر مربع با همراهی پسرانش در منطقه اُزگل تهران تصاحب کرده است.

آقای سلطانی نوشته بود به تازگی ۴۲۰۰ متر از زمین باغ حوزه علمیه امام خمینی تهران که کاظم صدیقی متولی آن است، به شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» منتقل شده که در آذر ماه سال گذشته توسط کاظم صدیقی، دو پسر و عروسش تاسیس شده است.

به دنبال واکنش‌های گسترده به این گزارش یاشار سلطانی، کاظم صدیقی که ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نیز برعهده دارد، در نامه‌ای به دادستانی، گفت بود که یک «آقا» که مورد اعتماد مجموعه تحت نظرش بوده در مراحل ثبت اداری مؤسسه مورد نظر او با «جعل امضای» و بدون اطلاع او و برخی اعضا اقدام به ثبت مؤسسه مورد نظرش کرده است.

حوزه علمیه «امام خمینی» تهران روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گزارشی از روند تاسیس «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم» و انتقال زمین در جوار حوزه علمیه به این موسسه ارائه کرد.

در این بیانیه آمده است امام جمعه موقت تهران از سال ۱۳۸۲ به دنبال تاسیس «مجتمعی فرهنگی-آموزشی به منظور فعالیت‌های فرهنگی و جدب نوجوانان ذیل حوزه علمیه» بود اما این اقدام به تاخیر افتاد.

این بیانیه اضافه کرده است «در آبان‌ماه ۱۴۰۲، فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری» اما با شرح وظایف تجاری» ثبت می‌کند.

طبق این بیانیه، بعد از ثبت موسسه مذکور با عنوان «موسسه غیرتجاری پیروان اندیشه‌های قائم»، کاظم صدیقی که تولیت حوزه را نیز به عهده دارد، «با حضور در دفترخانه، سند بخشی از زمین حوزه را به موسسه مذکور منتقل کرده و آن را امضاء می‌کند.»

حوزه علمیه خمینی تهران می‌گوید: «بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

حوزه علمیه خمینی تهران و کاظم صدیقی هویت این «فرد امین» را اعلام نکرده‌اند.

این در حالی است که کاظم صدیقی در نامه به دادستان نوشته بود: «فردی قبلا مورد اعتماد مجموعه بوده، مسئول پیگیری و انجام امور ثبت اداری موسسه شد. اما متاسفانه فرد مذکور با سوءاستفاده از اعتماد اقدام به تدوین و ثبت اساسنامه، جعل امضاء اینجانب، تسهیم سهام به آن کیفیت و بدون اطلاع تولیت، مدیر حوزه و برخی اعضا کرده و مع‌الاسف حتی بدون ورود و امضاء اینجانب و برخی اعضا ثبت این قضیه صورت پذیرفته است.»

موضوع انتقال این باغ ۴۲۰۰ متری به موسسه‌ای با سهامداری کاظم صدیقی و پسرانش واکنش‌های گسترده‌ای در در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

علاوه بر شهروندان و چهره‌های سیاسی و رسانه‌ای نزدیک به جریان اصلاح‌طلب، حتی کاربران حامی حکومت نیز از انتشار چنین ادعایی انتقاد کرده‌اند و آن را غیر قابل قبول خوانده‌اند.

برخی کاربران نیز به نقش محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین ایران، که انتقال زمین به حوزه علمیه متعلق به کاظم صدیقی در زمان مدیریت او بر پایتخت رخ داده است، اشاره و از آن انتقاد کرده‌اند.

یاشار سلطانی همچنین روز یکشنبه خبر داد اسناد جدیدی به دست آورده که نشان از یک فساد مالی دیگر مربوط به کاظم صدیقی و خانواده او دارد.

به نوشته او، این سند تازه نشان می‌دهد که درآمدهای «هتل جهان» در مشهد که از سوی خیرین به حوزه علمیه زیر نظر کاظم صدیقی در ازگل اختصاص یافته بود به حساب موسسه‌ای شخصی به مدیریت کاظم صدیقی واریز شده است.

بنابر این گزارش، اجاره ماهیانه این هتل حدود یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'