سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هرانا: تعداد کشته‌شدگان اعتراضات ایران به ۳۲۸ نفر رسید .

پایگاه حقوق بشری هرانا گزارش داد که بر اساس منابع این پایگاه، تاکنون در اعتراضات ایران «۳۲۸» نفر به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

کیهان نوین :هرانا روز چهارشنبه ۱۸ آبان، آمارهای تازه‌ای را از قربانیان اعتراضات سراسری در ایران منتشر کرد که مربوط به بازه زمانی ۲۶ شهریور تا ۱۷ آبان ۱۴۰۱ می‌شود.

بر اساس این آمارها، از میان ۳۲۸ نفری که تاکنون در اعتراضات کشته شده‌اند، «۵۰ نفر» زیر ۱۸ سال سن داشتند.

سازمان حقوق بشر ایران روز شنبه ۱۴ آبان، شمار کشته‌شدگان اعتراضات را دست‌کم ۳۰۴ تن از جمله «احتمالا ۴۱ کودک» اعلام کرده است.

این سازمان نوشت که هنوز برای تمام کودکان کشته شده شناسنامه و اسنادی که نشانگر سن دقیق ایشان باشد، دریافت نکرده و تلاش برای ثبت دقیق سن آنان ادامه دارد.

همچنین، به نوشته هرانا، «۳۸ نیروی امنیتی» جمهوری اسلامی در جریان سرکوب معترضان کشته شده‌اند.

در حالی که جمهوری اسلامی آمار دقیقی از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر را ارائه نکرده، این پایگاه خبری تعداد بازداشت‌شدگان را نزدیک به «۱۵ هزار نفر» تخمین زده که از این میان هویت هزار و ۹۲۸ نفر شناسایی شده است.

در میان بازداشتی‌های احراز هویت شده، ۴۳۱ نفر دانشجو هستند.

همچنین بر اساس گزارش هرانا، تاکنون ۸۷۷ تجمع شهری و دانشگاهی در ۱۳۷ شهر و ۱۳۶ دانشگاه برگزار شده است.

اعتراضات سراسری در ایران که پس از مرگ مهسا امنیتی در بازداشتگاه گشت ارشاد آغاز شد، همچنان ادامه دارد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'