سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دبیرکل سازمان ملل: جنگ در اوکراین «غیرقابل پیروزی» است

دبیرکل سازمان ملل گفت تنها نتیجه تداوم جنگ تا جایی که می‌توان دید ویرانی، مرگ و مصیبت بیشتر است.

کیهان نوین : دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه دوم فروردین گفت زمان آن فرا رسیده است که روسیه به «جنگ پوچ» خود پایان دهد و جنگ در اوکراین را «غیرقابل پیروزی» توصیف کرد.

آنتونیو گوترش در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک افزود: «این جنگ به هیچ جایی نمی‌رسد. شهر ماریوپل بیش از دو هفته در محاصره نیروهای روسیه بوده و به شدت بمباران شده است. به چه خاطر؟ حتی اگر ماریوپل سقوط کند اوکراین را نمی‌توان شهر به شهر، خیابان به خیابان و خانه به خانه فتح کرد».

دبیرکل سازمان ملل گفت تنها نتیجه تداوم جنگ تا جایی که می‌توان دید ویرانی، مرگ و مصیبت بیشتر است.

از شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین حدود چهار هفته می‌گذرد و در این مدت نمایندگان دو کشور در سطوح مختلف مذاکراتی انجام داده‌اند که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

با این همه آقای گوترش گفت که به اعتقاد او مذاکره با هدف برقراری آتش‌بس در حال پیشرفت است.

او افزود: «بحران بسیار مهمی است و به همین دلیل مذاکرات جدی برای خاتمه دادن به جنگ برای هر دو طرف اهمیت دارد. این جنگ غیرقابل پیروزی است و دیر یا زود اختلافات باید از میدان نبرد به میز مذاکره منتقل شود. این اجتناب‌ناپذير است».

 

 

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'