سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رشد ۸۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی در ایران

رشد ۸۰ درصدی قیمت خودروهای داخلی در ایران

سعید مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت بررسی‌ها نشان می‌دهد طی هفت ماه گذشته قیمت انواع خودروهای داخلی رشد ۸۰ درصدی را تجربه کرده است.

کیهان نوین: سعید مؤتمنی امروز در مصاحبه ای اعلام کرد در حال حاضر هیچ سقف قیمتی در معاملات بازار وجود نداشته و فروشندگان به صورت سلیقه‌ای قیمت‌ها را تعیین می‌کنند.

سعید مؤتمنی می‌گوید طی یک هفته اخیر پراید ۱۱۱ حدود ۹ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ حدود ۱۱ میلیون تومان گران شده‌است.

به‌گفته وی در روزهای اخیر ساینا رشد ۱۲ میلیون تومانی، پژو ۴۰۵ رشد ۱۶ میلیون تومانی داشته و پژو پارس حدود ۱۵ میلیون تومان گران شده است.

به‌گفته وی افرادی که خودرو در اختیار دارند نسبت به شرایط بازار قیمت‌گذاری‌های خود را انجام می‌دهند و هیچ نظارتی نیز بر عملکرد آنها صورت نمی‌گیرد.

در پی افزایش چشمگیر قیمت خودرو و اوج‌گیری نارضایتی‌ها، حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران ۲۲ اردیبهشت رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را از سمتش برکنار کرد و حسین مدرس خیابانی گزینه روحانی برای جایگزینی رحمانی نیز ۲۲ مرداد نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

خودروسازان می‌گویند رشد افسارگسیخته قیمت ارز در مقایسه با ریال، همچنین تحریم‌ها باعث شده آنها با زیان کار کنند.

قیمت دلار در بازار آزاد ایران ابتدای امسال ۱۶ هزار تومان بود و به ۲۴ هزار و ۴۵۰ تومان در روز یکشنبه رسیده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'