سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
حمله طالبان به ساختمان ریاست امنیت ملی

حمله طالبان به ساختمان ریاست امنیت ملی

روزنامه ۸ صبح افغانستان دوشنبه ۲۳ تیر از انفجار در نزدیکی ساختمان ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان، در شمال این کشور خبر داد.

کیهان نوین: مقام‌های محلی این ولایت گفته‌اند که ابتدا در حوالی ساعت ۱۰ صبح یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در مقابل ساختمان‌های‌ ریاست امنیت ملی و شهرداری شهر ایبک در مرکز ولایت سمنگان منفجر شده و پس از آن گروهی از مهاجمان وارد این دو ساختمان شده و با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

عبدالطیف ابراهیمی، والی سمنگان، به روزنامه ۸صبح گفته است که مهاجمان یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را به دیوار ساختمان ریاست امنیت ملی کوبیده و آن را منفجر کرده‌اند. والی سمنگان شمار احتمالی مهاجمان را بین ۳ تا ۷ نفر اعلام کرده و از انتقال ۴۳ زخمی از جمله ۱۳ نظامی و سه کودک به بیمارستان خبر داده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در حساب کاربری خود در توئیتر مسئولیت حمله به ریاست امنیت ملی ولایت سمنگان را بر عهده گرفته است. او به خبرگزاری صدای افغان (آوا) مدعی شده نیروهای طالبان در این حمله ۷۰ تن از کارمندان استخبارات را کشته و زخمی کرده‌اند.

سخنگوی طالبان این حمله را «پاسخی به حملات ریاست امنیت ملی به ولایت‌های شمال کشور» خوانده است. طالبان کنترل بیش از نیمی از وسعت افغانستان را در اختیار خود دارد و به‌رغم امضای قرارداد صلح با ایالات متحده که این گروه را به تلاش برای کاهش خشونت و اقدامات تروریستی ملزم می‌کند، به حملات مرگبار خود ادامه می‌دهد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'