سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت چند شهروند کرمانی به اتهام همکاری کردن با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

بازداشت چند شهروند کرمانی به اتهام همکاری کردن با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه

احمد قربانی، رئیس دادگاه انقلاب کرمان روز دوشنبه ۲۳ تیر در جمع خبرنگاران از بازداشت چند شهروند در کرمان خبر داد و اعلام کرد این بازداشت‌شدگان «از عناصر سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه» در این شهر بوده‌اند.

کیهان نوین: به‌ نوشته خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران، قربانی در تشریح جزییات این خبر گفته: «تعدادی از عناصر وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در کرمان دستگیر و پس از طی مراحل تحقیق و رسیدگی، حکم قانونی صادر شده‌ است.»

او همچنین از بازداشت تعدادی از اعضای «گروهک‌های معاند» در این شهر خبر داده و گفته برای این افراد از سوی دادگاه انقلاب کرمان احکامی نیز صادر شده است.

رئیس دادگاه انقلاب کرمان توضیح بیشتری در مورد هویت شهروندان بازداشت شده، مکان نگهداری آنها و همچنین گروهی که این بازداشت‌شدگان با آن ارتباط داشته‌اند، نداده است. قربانی در ادامه گفته‌های خود به اعدام دو متهم دیگر به‌نام‌های یحیی احمد یوسفی و آریا جاویدان به اتهام «شرارت» و «آدمکشی» اشاره کرده و گفته که این دو متهم سال‌ها با «اقدامات ایذایی» خود علاوه بر از بین بردن امنیت منطقه جنوب استان کرمان، باعث از بین رفتن رشد اقتصاد آن منطقه نیز شده بودند.

او گفته آنها در عملیات‌های جداگانه‌ای توسط نیروهای امنیتی اداره اطلاعات کرمان موسوم به «سربازان گمنام امام زمان» دستگیر شده‌اند که پس از صدور حکم اعدام از سوی دادگاه انقلاب این شهر، این حکم در مورد آنها به اجرا در آمده است. اتهام جاسوسی و ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر از جمله اتهاماتی است که مسئولان قوه قضاییه در ایران در سال‌های گذشته برای سرکوب بیشتر مخالفان سیاسی حکومت جمهوری اسلامی از آن استفاده کرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'