سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تحویل یک ایرانی و دو تن از همدستانش به اتحام “نقض تحریم ها” به ایالات‌متحده آمریکا

تحویل یک ایرانی و دو تن از همدستانش به اتحام “نقض تحریم ها” به ایالات‌متحده آمریکا

وزارت دادگستری ایالات‌متحده آمریکا اعلام نمود که گرجستان یک تبعه ایرانی را که به نقض تحریم‌های آمریکا متهم بود، به واشنگتن تحویل داده است.

کیهان نوین: خبرگزاری وابسته به سپاه پاسداران در تایید این خبر نوشت: “کریستوفر کومبز” مسئول این پرونده در دایره “سن آنتونیو” پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) در مورد استرداد این فرد از گرجستان به آمریکا گفته است: «اف‌بی‌آی عمیقا از تلاش‌های هماهنگ و پشتیبانی راسخ دولت گرجستان و شرکای فدرال ما سپاسگزار است. ما همراه با هم، در طول چندین سال به صورت خستگی‌ناپذیر هر سرنخی که بود را پی گرفتیم تا اطمینان یابیم که انصاری نهایتا با اتهاماتی که علیه او مطرح است، روبرو شود».

در  بیانیه دادگستری آمریکا، آمده است که این فرد که “مهرداد انصاری” نام دارد، تبعه ایران و مقیم امارات عربی‌ متحده بوده است. وی در سال ۲۰۱۲ به همراه دو فرد دیگر به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی تحت تعقیب قرار گرفته بود.

کریستوفر کومبز افزود: «تحقیق در خصوص موارد نقض تحریم‌های تجاری ایالات‌متحده یکی از مهمترین اولویت‌های اف‌بی‌آی است، چرا که این فعالیت مجرمانه بر امنیت ملی ایالات‌متحده و متحدان ما، به خصوص امنیت نیروهای ما در خارج از کشور اثرگذار است.»

مهرداد انصاری ۳۸ ساله، قاچاقچی و کلاهبردار بین المللی مقیم امارات با همکاری دولت گرجستان در اختیار “اف بی آی” قرار گرفت. وی در سال ۲۰۱۲ به همراه مهرداد فومنی و سوزان ییپ تحت تعقیب قرار گرفته بود. او قطعاتی را به جمهوری اسلامی ارسال می کرد که در ساخت سلاح هسته ای و توسعه موشک مورد استفاده قرار می گرفت.

در بیانیه دادگستری ایالات متحده امده که مهرداد انصاری روز شنبه وارد سن آنتونیو شد و اطلاعیه دادگستری آمریکا دیروز ( سه شنبه) منتشر گردید. رسانه های جمهوری اسلامی تنها پس از صدور اطلاعیه دادگستری آمریکا در مورد او اخباری را منتشر کردند.

در سال‌های گذشته آمریکا صدها فرد و شرکت را به دلیل نقض تحریم‌های جمهوری اسلامی جریمه کرده یا تحت تعقیب قضایی قرار داده است. واشنگتن که در چارچوب سیاست «فشار حداکثری» در تلاش است بیشترین استفاده را از اهرم تحریم برد، در ماه‌های اخیر تعقیب طرف‌های همکار با جمهوری اسلامی را تشدید کرده است. به گفته خبرگزاری وابسته به رژیم حاکم، اعلام استرداد تبعه ایران به آمریکا ساعاتی پس از آن انجام می‌شود که دادگاهی در آمریکا هم یک تبعه دیگر ایران را به دلیل نقض تحریم‌ها، گناهکار شناخت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'