سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکومیت یکی از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم پویا بختیاری

۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکومیت یکی از بازداشت‌شدگان مراسم چهلم پویا بختیاری

  فاطمه کهن زاده از شهروندان بازداشت شده در جریان مراسم چهلم پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ماه، توسط دادگاه‌ انقلاب و دادگاه کیفری دو کرج به حبس و شلاق محکوم شد.

کیهان نوین: فاطمه کهن زاده از بابت مجازات تکمیلی نیز به انجام دو سال خدمات نظافتی در یکی از بیمارستان‌های شهر کرج به مدت پنج روز در هفته و هر روز به مدت چهار ساعت محکوم شده است. وی همچنین توسط دادگاه کیفری دو کرج از بابت اتهام “اخلال در نظم عمومی” به شش ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق تعلیقی محکوم شده است.

این حکم که در تاریخ ۵ اسفندماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج صادر و طی روزهای اخیر در زندان کچوئی کرج به وی ابلاغ شده است، فاطمه کهن زاده از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند» به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

دادگاه در خصوص اتهام «توهین به آیت الله خمینی” نیز رای بر برائت وی صادر کرده است.

این حکم به دلیل عدم سابقه کیفری به مدت ۲ سال به حالت تعلیق در آمده است.

فاطمه کهن زاده روز پنج‌شنبه ۵ دی ماه امسال در جریان مراسم چهلم پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ماه، توسط نیروهای امنیتی در بهشت سکینه کرج بازداشت و به بازداشتگاه نیروی انتظامی منتقل شد. وی نهایتا پس از پایان مراحل بازجویی به زندان کچوئی کرج منتقل شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فاطمه کهن زاده در تاریخ ۳ اسفندماه در شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج برگزار شده و او با دستبند و پابند به جلسه دادگاه منتقل شده بود.

فاطمه کهن زاده، فرزند محمدعلی متاهل و دارای دو فرزند است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'