سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن10 نفردر درگیری باشندگان ولایت سمنگان با طالبان

کشته شدن10 نفردر درگیری باشندگان ولایت سمنگان با طالبان

مقام‌های ولایت سمنگان افغانستان روز دوشنبه 4 فوریه تایید کردند که در نتیجه درگیری میان افراد طالبان و مردم محل در این ولایت 10 نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

کیهان نوین: احمد صدیق عزیزی، سخنگوی والی سمنگان به طلوع نیوز گفته است، اين درگيري حوالی ساعت يازده یکشنبه شب در روستای گولۀ ولسوالی دره صوف پایان هنگامی آغاز شد كه طالبان از مردم محل خواستند عشر و ذكات (مالیات) گردآوری كنند.

عزیزی افزود، در اين درگيری كه حدود دو ساعت به درازا انجاميد، ده باشندۀ روستای گلوله که يک زن نيز شامل آنها است کشته شدند و هشت تن ديگر زخمی شدند.

سخنگوی والی سمنگان علاوه کرد، در اين درگيری هفت جنگجوی طالبان نيز كشته شدند، نيروهای كمكی صبح روز دوشنبه به محل اعزام شدند.

او علاوه کرد، امنیت روستای گوله این ولایت از سوی مردم محل تأمین می‌شود و نیروهای امنیتی افغان در آنجا حضور ندارند.

قابل ذکر است که روستای گوله، حدود هفتاد كيلومتر با مركز ولايت سمنگان فاصله دارد. اين روستا با ولسوالی بلخاب سرپل و ولسوالی زاری بلخ در شمال افغانستان مرز مشترک دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'