سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آمریکا هواپیمای جنگی در اختیار نیروی هوایی افغانستان قرار می دهد

آمریکا قصد دارد نیروی هوایی افغانستان بیشتر تجهیز کند؛ هرچند خبرهای مبنی بر خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان انتشار یافته اما این کشور می خواهد ارتش افغانستان را مجهز سازد.

کیهان نوین: به گزارش سایت خبری افق افغانستان: پنتاگون یا وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که این کشور تا بهار سال آینده هفت فروند هواپیمای جنگی و کشفی در اختیار نیروهای هوایی افغانستان خواهد گذاشت.

پنتاگون گفته که از آغاز برنامه نوسازی تجهیزات نیروهای هوایی افغانستان تا حال ۳۰ فروند چرخبال بلک‌هاک جدید و پنج فروند چرخبال جنگی MD-530 در اختیار این نیروها قرار داده است.

وزارت دفاع امریکا افزوده که نخستین هواپیمای جنگی و کشفی نوع AC-208 در ماه جنوری سال ۲۰۱۹ به نیروهای هوایی افغانستان تحویل داده می‌شود و تا ماه مارچ، تمامی این هواپیماها در اختیار این نیروها قرار داده خواهد شد.

پیش ازاین ایالات متحده گفته بود که تجهیزات نیروهای هوایی افغانستان را سه برابر می‌سازد. درحال حاضر این نیروها بیش از۱۲۰ فروند هواپیمای گوناگون در اختیار دارند وقرار است در جریان چهار سال آینده شمار این هواپیماها به حدود ۴۰۰ فروند برسد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'