سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انتقال ۳هزار پناهجو از یونان به فرانسه

برنار کازنوو، نخست‌وزیر فرانسه، روز جمعه ۱۳اسفند ۹۵ در سفر به آتن پایتخت یونان در جمع تعدادی از پناهجویان که قرار است به فرانسه منتقل شوند، حاضر شد و گفت: «ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین استقبال از شما انجام شود، برای این‌که شما شرایط یک زندگی آرام خانوادگی را داشته باشید».

کیهان نوین: دیدار برنار کازنوو با این پناهجویان که اغلب آنان سوری بودند، پیش از ملاقات نخست‌وزیر فرانسه با همتای یونانی‌اش صورت گرفت.

خبرگزاری فرانسه در آتن گزارش داده که در سالن محل تجمع پناهجویان، تعداد زیادی کودک حضور داشتند. یک زن جوان به نخست‌وزیر فرانسه گفت: «بچه من در اینجا (یونان) به دنیا آمده. در فرانسه آینده خوبی خواهد داشت. من خوشحالم که به فرانسه می‌آیم». قرار است که این افراد تا پایان ماه جاری میلادی وارد فرانسه شوند.

این پناهجویان که یک سال پیش وارد یونان شدند، در چارچوب قانون توزیع پناهجویان که در سپتامبر ۲۰۱۵ از سوی اتحادیه اروپا تصویب شد، برای اقامت در فرانسه انتخاب شده‌اند. بر اساس این قانون حدود ۲۵۰۰ پناهجو از یونان به فرانسه خواهند آمد.

اکنون به‌طور متوسط ماهانه فرانسه ۴۰۰ پناهجو را می‌پذیرد که بخشی از این پناهجویان از طریق ایتالیا وارد اروپا شده‌اند. نخست‌وزیر فرانسه در یونان اعلام کرد در سال گذشته میلادی، فرانسه ۳هزار پناهجو را از یونان به خاک خود آورده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'