سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعلام اعتصاب غذای خشک بهنام موسیوند

اعلام اعتصاب غذای خشک بهنام موسیوند

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی محبوس دربندهشت زندان اوین، پس از نه روز اعتصاب غذای تر، وارد اعتصاب غذای خشک شد.

4کیهان نوین:  بهنام موسیوند، زندانی سیاسی که پیش‌تر از سوی چند تن از اراذل اوباش دربندهشت اوین مورد ضرب شتم قرارگرفته بود، از روز سه شنبه شانزدهم شهریورماه، در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در اعتصاب غذا و دارو به سر می‌برد و از روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه، از نوشیدن آب نیز امتناع کرده است. این در حالی است که این زندانی سیاسی از نوعی بیماری روده رنج می‌برد و ادامه اعتصاب سلامت وی را در وضعیت هشداردهنده‌ای قرار می‌دهند.

گفتنی است که این زندانی سیاسی به دلیل بیماری روده نیازمند عمل جراحی می‌باشد اما مسئولین زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان خودداری به عمل می‌آورند.

در پی درگیری که در شامگاه دوشنبه پانزدهم شهریورماه با حمایت مسئولین زندان اوین انجام‌گرفته بود، بهنام موسیوند به علت ضربات پی‌درپی، دچار شکستگی شدید سر شد. ضربه وارده به‌طوری شدید بوده است که این زندانی سیاسی نیمه‌شب دچار تهوع شدید شد؛ که یکی از علائم ضربه‌مغزی می‌باشد؛ بااینحال تاکنون مسئولین زندان هیچ اقدامی عملی در این رابطه انجام نداده‌اند.

بهنام موسیوند، فعال مدنی، در روز دوشنبه ۲۴ خردادماه جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین مراجعه کرد.

این فعال مدنی در مرحله بدوی، از سوی شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، طی حکمی که ۳۱ مردادماه ۹۴ ابلاغ شد، به ۱۸ ماه حبس محکوم گردید. شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، به ریاست قاضی پورعرب بهنام موسیوند را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

بهنام موسیوند آخرین بار پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۳ در محل کار بازداشت و پس از مدتی با تبدیل قرار بازداشت آزاد گشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'