سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
آزادی سینا قلندری، خبرنگار کوهدشتی با تودیع کفالت

آزادی سینا قلندری، خبرنگار کوهدشتی با تودیع کفالت

سینا قلندری خبرنگار کوهدشتی که روز نهم شهریور با احضار به بازپرسی، بازداشت و درپی ضعف شدید و بیماری به بیمارستان منتقل شده بود، روز جاری با قید کفالت موقتا آزاد شد,اما هم‌چنان در بیمارستان بستری است.

کیهان نوین: آقای قلندری در مرحله بازپرسی توسط بازپرس پرونده تبرئه شد اما به دلایل نامعلومی، دادستان دستور بازداشت موقت وی را صادر کرده بود.

، سینا قلندری خبرنگار کوهدشتی روز جاری یازدهم شهریور ماه با قید کفالت موقتا آزاد شد.

یک منبع نزدیک به آقای قلندری گفت: “روز سه شنبه رئیس منابع طبیعی این استان از سینا شکایت کرده بود. دلیل شکایت نیز گزارشات و مقالاتی بود که آقای قلندری در مورد حادثه آتش سوزی جنگل‌های این استان و مرگ یک نفر از دهقانان محلی نوشته بود. اما در دادگاه کاملا تبرئه شد. ولی دادستان از آزادی وی به دلایل نامعلومی ممانعت بعمل آورد.”

این منبع مطلع در مورد بیماری این خبرنگار بازداشتی در ادامه افزود: “بیماری سینا مشکل سنگ کلیه بود که قبل از احضار نیز یک شب در بیمارستان بود. اما در بازداشتگاه به دلیل اینکه سینا از صبح چیزی نخورده بود و در بازداشتگاه نیز غذایی به او نداده بودند، دچار ضعف شدید شده و به بیمارستان منتقل و بستری شد.”

منبع نزدیک به سینا قلندری در شرح ماجرا توضیح داد: “اصل ماجرا این بود آقای عبدالولی رئیس منابع طبیعی در جواب این سئوال که سینا پرسیده بود چرا مساحت آتش سوزی ها که در حدود ۲۰۰-۳۰۰ هکتار بوده را فقط ۱۵ هکتار اعلام کرده اید، پاسخ داده بود «ما مساحت سنگ‌ها را از مساحت آتش سوزی جدا می‌کنیم» و این پاسخ توسط سینا برجسته و تیتر شده و حتی گفته می شد در رسانه ها نیز منعکس شد. پیگیری‌های آن‌ها در منابع طبیعی کار به جایی نبرده بود تا این‌که شکایت دیگری تنظیم می‌کنند مبنی بر اینکه سینا در آتش‌سوزی ها دست داشته است. پنج شاهد هم از معتمدین محل برده بودند که هر پنج شاهد به نفع سینا شهادت داده بودند و سینا تبرئه شد اما به دلیل نامعلومی دادستان دستور به بازداشت وی داده بود.”

سینا قلندری متولد ۱۳۶۴ شهرستان کوهدشت لرستان است. کانالی به نام «رادیو تلگرامی لرستان» را مدیریت می کند.

شایان ذکر است، این خبرنگار کوهدشتی در اسفندماه سال گذشته با شکایت فرماندار به دلیل سئوالش مبنی بر شایعات پرتاب قران توسط وی، مدت ۹ روز بازداشت و در زندان مرکزی لرستان نگهداری شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'