سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعدام پنج زندانی در هرمزگان

اعدام پنج زندانی در هرمزگان

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از اجرای حکم اعدام پنج تن از محکومان شهرهای بندرعباس، رودان و پارسیان از توابع استان هرمزگان در محوطه زندان بندرعباس خبرداد و گفت این افراد از متهمان جرایم مرتبط با مواد مخدر بودند.

کیهان نوین: آقای اکبری افزود: “در راستای اجرای احکام اعدام صادره از شعب دادگاه انقلاب شهرستان های بندرعباس،لنگه،رودان و پارسیان ،پنج نفراز قاچاقچیان مواد مخدر، پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه،حق برخورداری از وکیل مدافع و همچنین طی روند دادرسی، با تأیید و تنفیذ این احکام از سوی معاون اول قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، در محوطه زندان مرکزی بندرعباس به دار آویخته شدند”.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: “این محکومین با نام های اختصاری (ح-غ)، (م_الف)، (ح_ج)، (الف-س) و (ع_م) در راستای مقابله بی امان دستگاه قضایی استان هرمزگان با سوداگران مرگ و در سلسه عملیات پیچیده  مأموران نیروی انتظامی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و سربازان گمنام امام زمان در مناطق مختلف استان هرمزگان دستگیر و از آنها بیش از ۷ هزار و ۶۳۹ کیلو گرم مواد مخدر از هروئین، تریاک، کراک و حشیش کشف و ضبط شده است”.

وی گفت: “تنها در یکی از این عملیات ها، محموله ۳ هزار و ۴۷۰ کیلو گرمی مواد افیونی شامل ۹۰۰ کیلو گرم هروئین، ۲ هزار و ۳۵۰ کیلو گرم تریاک و ۲۲۰ کیلوگرم حشیش که از  مسیر دریا و از طریق نوار ساحلی غرب استان هرمزگان وارد کشور شده بود، در شهرستان بندرلنگه کشف و ضبط شده است”.

اکبری اضافه کرد: “در جریان این عملیات دو نفر از این معدومین به نام های (الف_ش)و(ع_م) دستگیر و در بازرسی از محل دپوی مواد مخدر مکشوفه ،یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری فشنک و مهمات نیزکشف و ضبط شده است”.

همچنین دیگر محکومین  مذکور در نتیجه عملیات نیروهای انتظامی و امنیتی استان هرمزگان به منظور مقابله با انتقال محموله بزرگ مواد افیونی توسط قاچاقچیان در محور مواصلاتی شرق به غرب  استان هرمزگان و در نتیجه گرفتار شدن در کمین و تور ایست و بازرسی ایجاد شده، دستگیر  و در مجموع ؛میزان ۴ هزار و ۱۶۹ کیلو گرم مواد مخدر از انواع :”هروئین ،تریاک،کراک و حشیش از آن ها کشف و ضبط شده است”.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'