سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محرومیت امیر گلستانی از آزادی مشروط

محرومیت امیر گلستانی از آزادی مشروط

امیر گلستانی، یکی از متهمان فیسبوکی محبوس در زندان، غلیرغم تایید زندان، همچنان از حق آزادی مشروط محروم است. وی در  واکنش به این عمل و برای احقاق حقوق خود قصد دارد دست به اعتصاب غذا بزند.

hqdefaultکیهان نوین: امیر گلستانی ابتدا در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه به بیست سال حبس محکوم شد. لیکن حکم وی در دادگاه تجدیدنظر٬ پس از تجمیع جرائم و با استفاده از ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به هفت سال و نه ماه حبس تعزیری بدل گردید.

حکم صادره برای وی از ابتدا اشتباه بوده و آن حکم برای وی و دیگر متهمان فیسبوکی که در سال ۹۲ بازداشت شده بودند٬ با هدف ایجاد وحشت میان کاربران فیسبوکی صادر شده بود.

آقای گلستانی که از وی به عنوان یک زندانی کاملا بی حاشیه یاد می شود٬ هم اکنون بر اساس قانون مجازات اسلامی٬ مشمول آزادی مشروط می شود. بدین معنا که هر فردی در زندگی خود یکبار می تواند از حق آزادی مشروط استفاده کند در صورتیکه یک سوم از حبس خود را گذرانده باشد و مسئولان زندان وی را از نظر رفتاری در طول دوران حبس تایید کنند٬ مشمول دریافت آزادی مشروط خواهد بود.

امیر گلستانی با گذشت بیش از یک سوم از حکم خود و با توجه به تایید زندان در رابطه با آزادی و فرستادن نامه تاییدیه به دادستانی٬ همچنان به حق خود نرسیده و متاسفانه دادستانی جواب قانع کننده ای برای تاخیر در روند آزادی او ارایه نداده است.

از این روی وی هم اکنون راهی جز اعتصاب غذا برای احقاق حق آزادی مشروط خود برای آزادی از زندان و بازگشت به زندگی و نزد همسر خود ندارد.

طی تابستان و پاییز ۱۳۹۲ در جریان یکی از عملیات های گسترده مرکز سایبری اطلاعات سپاه پاسداران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی٬ امیر گلستانی به همراه چند تن دیگر از فعالان فضای مجازی٬ بازداشت و در بند ۲ الف تحت فشارهای مختلف روانی و فیزیکی مجبور به اعترافاتی علیه خود شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'