سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پاسخ ناجا به انتقاد از عملکرد پلیس در حفاظت از سفارت عربستان

پاسخ ناجا به انتقاد از عملکرد پلیس در حفاظت از سفارت عربستان

در حالی که سخنگوی وزارت کشور ایران با انتقاد تلویحی از عملکرد نیروی انتظامی در دفاع از سفارت و کنسولگری عربستان در ایران گفته است عملکرد نیروهای امنیتی در این زمینه بررسی خواهد شد، سخنگوی نیروی انتظامی ضمن دفاع از عملکرد این نیرو، گفت “مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد”.

images (1)کیهان نوین: روز دوشنبه به شبکه‌های اجتماعی استناد کرد و نوشت که تصاویر و ویدئوهای به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد که ورود به دو مرکز دیپلماتیک در مشهد و تهران “سهل و آسان” بوده و در مسیر حمله “هیچ مانع یا مقاومت جدی از سوی نیروهای انتظامی دیده نمی‌شود”.

همچنین به فاصله زمانی چندین ساعته فراخوان برای تجمع و حمله به سفارت و کنسولگری اشاره شده و این که نیروی انتظامی فرصت کافی برای در نظر گرفتن تدابیر لازم داشته است.

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور نیز در گفت‌وگو با یکی از شبکه‌های رادیویی ایران عنوان کرد که پیش از وقوع اتفاقات مقابل سفارت عربستان، وزیر کشور به معاونت امنیتی وزارت کشور و نیروی انتظامی برای اتخاذ تدابیر لازم “دستورات لازم” را داده بود.

به گفته او، عملکرد نیروهای امنیتی در ارتباط با مدیریت و کنترل این اتفاقات در حال بررسی است.

در مقابل این انتقادات اما سخنگوی نیروی انتظامی در یک نشست خبری گفت که ۵۰ نفر در جریان حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران دستگیر شده‌اند، که عموما جزو “لیدرها” بوده‌اند.

سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی فردای روزی که دیپلمات‌های سعودی ایران را ترک کردند، از برقراری “امنیت کامل” در محل سفارت خبر داد و عملکرد نیروهای پلیس در مقابل حمله را “خوب” توصیف کرد.

این مقام پلیس جمهوری اسلامی همچنین گفت: “مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد، آخرین درمان روش سلبی است.”

از سوی دیگر محسن کاظمینی، فرمانده “سپاه حضرت محمد  یکی از متولیان برقراری امنیت در تهران به خبرگزاری قوه قضاییه گفت، اطمینان دارد حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران توسط “نیروهای مؤمن و حزب‌ اللهی” صورت نگرفته و این اقدام کاملا سازماندهی شده بود.

این در حالی است که رسانه‌های اصولگرا و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در توصیف تجمعات اعتراضی از عبارات تحسین‌آمیزی برای معترضان استفاده می‌کردند و حتی وبسایت رسمی سپاه پاسداران تهران فراخوان تجمع مقابل سفارت را منتشر کرد و در پوشش اخبار اعتراضات آن را “تجمع خودجوش مردمی” نامید.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'