سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تکذیب بمباران سفارت جمهوری اسلامی در صنعا از سوی سخنگوی ائتلاف عربی

تکذیب بمباران سفارت جمهوری اسلامی در صنعا از سوی سخنگوی ائتلاف عربی

سرتیپ احمد عسیری سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری سعودی گفت، ائتلاف در اتهام‌های تهران مبنی بر این که جنگنده‌های ائتلاف سفارت ایران در صنعا را هدف قرار دادند، تحقیق می‌کند.

imagesکیهان نوین: پیش از این حسین جابر انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفته بود که سعودی، مسئولیت‌ خسارت‌های وارده به ساختمان سفارتخانه و آسیب دیدن شماری از کارکنان آن را بر عهده می‌گیرد.

عسیری افزود که جنگنده‌های ائتلاف، حملات شدیدی در صنعا به اجرا در آوردند و طی آن سکوهای پرتاب موشکی که از آن حوثی ها علیه سعودی به کار می‌برند، بمباران کردند. او افزود که گروه حوثی در این حملات، از مراکز غیر نظامی و سفارت‌خانه‌های مهجور استفاده می‌کند.

عسیری ادامه داد که ائتلاف از همه کشورها خواست، مختصات جغرافیایی نمایندگی‌های دیپلماتیک را در اختیارش قرار دهند و اتهام‌های مستند بر اطلاعات ارائه شده از سوی حوثی‌ها، بی اعتبار است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'