سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن دست کم ۱۴ مسیحی توسط شورشیان مسلمان در جنوب فیلیپین

کشته شدن دست کم ۱۴ مسیحی توسط شورشیان مسلمان در جنوب فیلیپین

در جریان حملات شورشیان مسلمان به روستاهای مسیحی در جنوب فیلیپین، دست کم ۱۴ تن کشته شدند.

images (2)کیهان نوین: مقامات امنیتی روز شنبه گفتند قربانیان ۹ مسیحی را که توسط شورشیان گروه معروف به پیکار جویان اسلامی بانگسامارو به گلوله بسته شدند، شامل می شوند. دستکم پنج شورشی نیز توسط نیروهای دولتی در شب و روز کریسمس کشته شدند.

یک سخنگوی نظامی منطقه ای گفت زدوخوردها در سه استان جداگانه در جزیره میندانائو در گرفت. در جریان دستکم هشت حمله در دو روز، حدود ۲۰۰ شورشی درگیر بودند.

میندانائو که بیش از ۲۰ میلیون جمعیت دارد، تنها منطقه در فیلیپین است که اکثریت ساکنان آن مسلمان هستند.

گروه بنگسامورو در ۲۰۱۱ از سازمان اصلی شورشی مسلمان در فیلیپین گسست و اعلام کرد برای تشکیل یک دولت اسلامی در جنوب کشور خواهد جنگید و هر حرکتی را بسوی آتش بس با دولت رد می کند.

برخی از شورشیان که در حملات به روستاهای مسیحی شرکت داشتند در ویدیوهایی که در شبکه یوتیوب پست شده با گروه دولت اسلامی بیعت کرده اند، اما پلیس می گوید هیچ شاهدی از ارتباط مستقیم بین شورشیان فیلیپین و پیکارجویان داعش در اختیار ندارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'