سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

قبول مسئولیت داعش در کشتن فرماندار عدن

گروه تروریستی داعش اعلام کرد به هنگام عبور کاروان فرماندار عدن، یک خودروی بمب‌گذاری‌شده را منفجر کرده است. جعفر محمد سعد، فرماندار عدن و شش محافظ او در اثر این سوءقصد کشته شدند.

indexکیهان نوین: روز یکشنبه ۱۵ آذر مدت کوتاهی پیش از تلاشی تازه برای برون‌رفت از بحران یمن، کاروان خودروهای فرماندار عدن در منطقه “تواهی” هدف بمب‌گذاری قرار گرفت که بر اثر آن جعفر محمد سعد، فرماندار استان عدن و شش محافظ او کشته شدند.

در پی آن گروه تروریستی داعش در یک پیام توییتری مسئولیت این سوءقصد را برعهده گرفت و اعلام کرد که به هنگام عبور کاروان فرماندار عدن، یک خودروی بمب‌گذاری شده را منفجر کرده است.

پیشتر گزارش‌ها حاکی از آن بود که خودروی فرماندار عدن هدف حمله راکتی و یا سوءقصد انتحاری بوده است.

با گذشت هشت ماه از حملات نظامی نیروهای ائتلافی به رهبری عربستان، شورشیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی هنوز کنترل پایتخت، صنعا و بخش بزرگی از یمن را در دست دارند. ولی این ائتلاف منطقه‌ای چند ماه پیش توانست شهر بندری یمن و همجوار با عربستان را از سلطه شورشیان حوثی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، سوءقصد روز یکشنبه یک روز پس از ورود اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل برای یمن، به عدن و ملاقات او با عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن، در این شهر صورت گرفت. هدف از این ملاقات رایزنی جهت یافتن راه‌حلی سیاسی برای برون‌رفت از بحران یمن بوده است.

از سپتامبر سال جاری میلادی ۲۰۱۵، مصادف با زمانی که دولت در تبعید یمن به رهبری عبدربه منصور هادی از عربستان به شهر بندری عدن بازگشت، این شهر شاهد یک رشته سوءقصدها و بمب‌گذاری‌ها بوده است.

روز شنبه 14 آذر افراد مسلح نقابدار یک قاضی عالی‌رتبه دادگاه عدن را به قتل رساندند. این دادگاه به جرایم تروریستی رسیدگی می‌‌‌کرد.

شبه‌نظامیان افراطی داعش مسئولیت حملات ماه اکتبر را برعهده گرفتند که در اثر آن ۱۵ نفر، از جمله سربازان امارات متحده عربی کشته شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'