سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رجز خوانی جانشین فرماندۀ کل سپاه پاسداران درمقابل رفتار عربستان سعودی

رجز خوانی جانشین فرماندۀ کل سپاه پاسداران درمقابل رفتار عربستان سعودی

حسین سلامی، جانشین فرماندۀ کل سپاه پاسداران گفت که تضعیف ایران یا خالی کردن میدان، هر دو به ضرر عربستان است. وی به طور ضمنی گفت که دشمنان جمهوری اسلامی ایران به درستی نمی‌دانند که وضعیت سوریه بعد از مداخلات نظامی چه خواهد بود.

Hossein-Salamiکیهان نوین: حسین سلامی، در همایشی به نام «حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت ملی» که در ساختمان قدیمی مجلس برگزار شد، گفت که ایران “گلوگاه‌های حیات دشمنان را در کنترل گرفته‌ و فضای تنفسی آنها را تنگ کرده‌ است».

سلامی با اشاره به رقابت‌های سخت منطقه‌ای گفت: «عربستان می‌تواند و احساس توانایی و اقتدار می‌کند و به یمن حمله می‌کند، آن هم بدون هیچ دلیل روشنی و تنها بر اساس احساس قدرت… همسایۀ شمالی عراق (ترکیه) احساس قدرت می‌کند و نیروی نظامی خود را بر قلب این سرزمین وارد می‌کند… عربستان بحرین را اشغال می‌کند… هیچ منطقی جز منطق قدرت، مبنای عمل صاحبان ظاهری قدرت نیست».

به گفتۀ سلامی امروزه “آمریکایی‌ها و شرکای این کشور در منطقه” دچار ابهام و سرگردانی راهبردی هستند.

سلامی سپس در بارۀ زورآزمایی جمهوری اسلامی  و دولت ریاض گفت: «اگر عربستان در یمن جنگ را ادامه دهد، چیزی جز فرسایش و ضربه به پایه‌های حکومت خود عائدش نخواهد شد. آنها برای جنگ با ما قیمت نفت را تا ۳۵ دلار کاهش می‌دهند اما بیشترین ضرر را خودشان کردند… اگر بخواهند ما را تضعیف کنند، ضرر خودشان خیلی بالاتر خواهد بود و اگر میدان را خالی کنند، فضا برای ما باز می‌شود. اگر بخواهند در سوریه مداخله نظامی کنند، چشم‌اندازهای بعد از مداخله را نمی‌دانند و چاره‌ای ندارند جز این که به پشت میز مذاکره بروند و وقتی از پشت میز به میدان عمل می‌آیند، ناتوانند».

این در حالی است که حملات مجدد شیعیان حوثی در یمن، برای پس گرفتن مواضع خود در شمال شرقی صنعا با شکست مواجه شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'