سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تحقیقات ترکیه در مورد کشیده شدن جسد یک شبه نظامی کرد با یک خودروی نظامی

برخی رسانه‌های ترکیه با انتشار یک ویدئو، اعلام کردند که نیروهای پلیس ترکیه جسد یک کُرد را به یک طناب به خودروی خود وصل کردند و در خیابانها این جسد را بر روی زمین کشیدند.

کیهان نوین: بر اساس این گزارش، این اقدام پلیس ترکیه، موجی از خشم و نفرت را در شبکه‌های اجتماعی علیه پلیس این کشور ایجاد کرد.

نخست وزیر ترکیه انتشار ویدئوی مربوط به کشیده شدن جسد یک شبه نظامی کرد این کشور بر روی خیابان را محکوم کرد و گفت که وزارت کشور تحقیقات همه جانبه ای را در مورد این حادثه انجام خواهد داد.

در روزهای اخیر،‌ ویدئویی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد یک خودروی نظامی ترکیه،‌ جسد یک شبه نظامی کرد را با طناب در خیابان های یک شهر در استان سیرناک می کشاند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ احمد داوود اوغلو،‌ نخست وزیر ترکیه، گفت: چنین رفتاری با یک، به گفته او، تروریست کشته شده غیر قابل قبول است.

پیشتر، صلاح الدین دمیرتاش،‌ رهبر حزب دموکراتیک خلق های ترکیه، از رفتار با جسد یک شبه نظامی کرد به شدت انتقاد کرده بود.

روزنامه «تودی زمان» ترکیه، به نقل از برخی رسانه‌های دیگر نوشت که این جسد متعلق به «حاجی لقمان بیرلیک» (24 ساله) است که داماد «لیلی بیرلیک» یکی از نمایندگان حزب حامی کُردها در ترکیه یعنی حزب دموکراتیک خلق‌ها بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'