سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن ۲۵ تن در شرق افغانستان

کشته شدن ۲۵ تن در شرق افغانستان

مقام های محلی در شرق افغانستان می گویند که براثر یک حمله انتحاری، در ولایت شرقی خوست، ۲۵ غیر نظامی کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شده اند.

images__stories__150402103349_khost_blast_640x360_bbc-1کیهان نوین: به گفته فیض الله غیرت قوماندان پولیس این ولایت، این حمله در مرکز ولایت خوست، به وقوع پیوسته است.
که تمامی قربانیان این رویداد، غیرنظامیان هستند و شماری زن و کودک نیز شامل قربانیان هستند.

خوست در شرق کشور، از جمله ولایت هایی است که در بخش هایی از آن، شورشیان حضور قابل توجهی دارند.

این ولایت، هم مرز با پاکستان است و شورشیان مسلح به راحتی می توانند از آنسوی مرزها به این ولایت، بیاییند.

فیض الله غیرت، قوماندان امنیه ولایت خوست می گوید که فرد مهاجم انتحار کننده، موتر بمب‌گذاری‌شده‌ای را که سوار بر آن بوده، در یک پوسته بازرسی پولیس، در جوار مرکز نظامی چاپمن، که نظامیان امریکایی در آنجا مستقر هستند، منفجر کرده است.

به گفته او، تاکنون آماری از تلفات نیروهای خارجی در دست نیست و مقام های امریکایی نیز تاکنون در این مورد، واکنشی نشان نداده است.

با اینکه تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته اما، معمولا حملات انتحاری در افغانستان از سوی فداییان گروه تروریستی طالبان صورت می گیرد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'