سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس به طولانی شدن روند پرداخت مطالبات مزدی خود

واکنش کارگران پالایشگاه ستاره خلیج فارس به طولانی شدن روند پرداخت مطالبات مزدی خود

براساس اطلاعاتی که به نقل از فعالان صنفی کارگری استان هرمزگان در اختیار قرار گرفته است این واکنش اعتراضی از حوالی روز ۲۲ تیرماه آغاز و دست کم به مدت دو روز ادامه داشته است.

indexکیهان نوین: گفته می‌شود پرداخت نشدن سه ماه معوقات مزدی دلیل اصلی برپایی این اعتراضات صنفی کارگری بوده است.

برپایه این اطلاعات کارگران معترض که از طریق شرکت‌های پیمانکاری نیروی انسانی در این پروژه در حال احداث مشغول کار هستند و دست کم از ابتدای سال جاری بابت معوقات مزدی خود از طلبکار هستند.

همچنین نامناسب بودن وضعیت غذای روزانه، خدمات خوابگاه و امکانات اوژانس پزشکی که برای کارگران شاغل دراین پروژه درنظر گرفته شده است از دیگر دلایل این اعتراض صنفی عنوان شده است.

در عین حال «مردانی» از مسئولان روابط عمومی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با تکذیب هرگونه اعتراض صنفی کارگری در مجموعه‌ی کارگاها یا اقامت‌گاه‌های مرتبط با این پروژه در دست ساخت گفت: هیچ مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر کارگران مانند روزهای گذشته به فعالیت عادی خود مشغولند.

شمار کارگرانی که در پروژه پالایشگاه ستاره خیلج فارس مشغول کارند تا چند هزار نفر برآورد می‌شود.

عملیات ساخت این پالایشگاه از سال ۸۵ شروع شده و پیش بینی می‌شود که دست کم تا پایان سال جاری بهره برداری از آن طول بکشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'