سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت ۴ ماه حبس  برای پدر حسین رونقی

محکومیت ۴ ماه حبس برای پدر حسین رونقی

سیداحمد رونقی ملکی، پدر حسین رونقی، وبلاگ نویس و زندانی سیاسی، امروز یکشنبه،۱۴ تیرماه  ۱۳۹۴با ابلاغ حکمی از طرف دادگاه  به ۴ ماه حبس محکوم شد.

70کیهان نوین: در حالی احمد رونقی ملکی، در یک دادگاه غیابی به ۴ ماه حبس محکوم  شده است که اتهام وی اطلاع رسانی و مصاحبه در مورد وضعیت فرزندش ذکر شده است.

حسین رونقی ملکی درتاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ در منزل پدری‌اش در شهر ملکان (آذربایجان شرقی) بازداشت و با گذشت ۱۰ ماه از بازداشت وی در بند ۲ الف زندان اوین سرانجام در تاریخ ۱۳ مهر ماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری برایش از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب صادر و به وی ابلاغ شد.

در تاریخ ۲۹ آبان ماه ۱۳۸۹ پرونده حسین رونقی که با اعتراض وکلایش مواجه شده بود به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و درتاریخ ۱۰ آذر ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری حسین رونقی ملکی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر به تایید رسید و به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد اتهامات وی در دادگاه ««عضویت در شبکه ایران پروکسی، توهین به رهبری و توهین به رئیس جمهوری» عنوان شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'