سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گزارشی از وضعیت جسمی  محمد سعید حسین زاده زندانی بند 8 اوین

گزارشی از وضعیت جسمی محمد سعید حسین زاده زندانی بند 8 اوین

محمدسعید حسین زاده زندانی سیاسی، اخیرا با بروز مشکلات تنفسی و رماتیسم مفاصل و عدم رسیدگی، شرایط دشواری را در بند هشت زندان اوین تجربه می کند.

image19-300x191 کیهان نوین:  انتقال وی به بیمارستان با لباس زندان و توأم با بدرفتاری بوده و به همین دلیل وی اعلام کرده است که با این شرایط حاضر به اعزام مجدد نیست.

به گفته این منبع، این فعال مدنی اخیرا همچنین به رماتیسم مفاصل مبتلا شده است که هنوز مداوایی صورت نگرفته و تمام این مشکلات در زندان و به دلیل فقدان مراقبت های بهداشتی مناسب برای وی ایجاد شده است.

سعید حسین زاده به همراه تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی، علیرغم اصل تفکیک جرائم در بند هشت اوین نگهداری می شوند، بند هشت در حال حاضر یکی از بدترین بندهای زندان اوین محسوب می شود.

محمد سعید حسین زاده در شهریور ماه سال ٩٣ به همراه چند فعال مدنی دیگر با اتهاماتى از قبیل اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری بازداشت و در بند دو-الف سپاه پاسداران مورد بازجویی قرار گرفت.

پس از از پایان بازجویی و انتقال به بند هشت، اوایل اردیبهشت ماه، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، حکم ۷ سال حبس تعزیری در مرحله بدوی به وی ابلاغ شد و هم اینک منتظر بررسی در مرحله تجدید نظر است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'