سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پیچیده شدن مذاکرات با اظهارات اخیر خامنه ای

پیچیده شدن مذاکرات با اظهارات اخیر خامنه ای

علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه بار ديگر خطوط قرمزی را برای رسيدن به توافق هسته‌ای برشمرد و گفت جمهری اسلامی محدوديت‌های بلندمدت ۱۰ تا ۱۲ ساله در برنامه هسته‌ای اش را قبول ندارد و تحريم‌های اقتصادی، مالی و بانکی شورای امنيت و دولت و  کنگره آمريکا بايد فورا هنگام امضای توافق هسته‌ای لغو شوند.

imagesکیهان نوین: لوران فابيوس، ,وزیر خارجه  فرانسه روز چهارشنبه گفت پاريس خواستار توافق است اما می خواهد اين توافق محکم باشد.فابیوس می‌گويد گفته‌های اخير علی خامنه ای به نفع توافق جامع هسته‌ای نيست.
همزمان بعدازظهر امروز نشست عباس عراقچی و مجيد تخت‌روانچی، معاونان وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی با هلگا اشميت، معاون فدريکا موگرينی، مسوول سياست خارجی اتحاديه اروپا در وين برگزار شد. وندی شرمن، معاون وزارت‌خارجه آمريکا و ساير معاونان و مذاکره‌کنندگان هم در محل مذاکرات حاضر هستند.

در مقابل عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای در صفحه اینستاگرام خود از علی خامنه ای  بابت حمایت از تیم مذاکره کننده تشکر کرده است و با درج نوشته ای بر روی تصویر خامنه ای گفته “زبان از تشکر قاصر است”.

خامنه ای یک روز پیش از این در دیدار با مقامات و کارگزاران نظام، مذاکره کنندگان را “امین و غیور و شجاع و متدین” خوانده بود. علی خامنه ای گفته بود که “این تیم، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرف‌های مقابل، مشغول تلاش است و انصافا با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال می‌کند.”

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'