سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکوم کردن کشتار مردم بی‌گناه در کوبانی از سوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

محکوم کردن کشتار مردم بی‌گناه در کوبانی از سوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در بیانیه‌ای کشتار بی‌رحمانه مردم کوبانی را توسط گروه داعش محکوم کرد.

848کیهان نوین: سازمان دفاع از حقوق‌بشر کردستان در بیانیه‌ای سازمان ملل و جامعه جهانی را به اقدامی جدی برای متوقف ساختن جنایات و عملیات تروریستی گروه داعش فراخوند.

متن این بیانیه  عینا درپی می‌آید:

جامعه جهانی برای متوقف ساختن جنایات داعش اقدام نماید

براساس گزارش خبرگزاری‌ها جنگجویان گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش بار دیگر با حمله و نفوذ به داخل مرکز کانتون خودمختار کوبانی در روژآوا و اشغال بخش‌هایی از این شهر ده‌ها نفر از شهروندان مدنی از جمله زنان و کودکان بی‌دفاع را سر بریده و یا به قتل رسانده است. همزمان با حمله و ایجاد وحشت و قتل عام روستانشینان مجاور توسط گروه داعش، اعضای این گروه با حملاتی انتحاری ده‌ها نفر از شهروندان و نیروهای مدافع شهر حسکه در جنوب کانتون خودمختار جزیره را نیز به قتل رسانده‌اند.

سازمان دفاع از حقوق‌بشر کردستان کشتار بی‌رحمانه شهروندان مدنی کانتون‌های خودمختار کوبانی و جزیره در روژآوا کردستان، فروش زنان به اسارت گرفته شده ایزدی، بی‌رحمی و وحشت آفرینی و آواره نمودن مردم بی‌دفاع و غیرنظامی سوریه و عراق و بمبگذاری و اقدام به قتل ده‌ها نفر در کویت و گردشگران در تونس و دیگر عملیات تروریستی توسط گروه دولت اسلامی عراق وشام را به مثابه اقداماتی از نوع جنایات بر ضد بشریت محکوم می‌نماید و سازمان ملل و جامعه جهانی را به اقدام فوری در خصوص رسیدگی به اوضاع اسفبار مردم منطقه و مردم عراق و سوریه بویژه شرایط دردآور و تاثر برانگیز مردم روژآوا کردستان و اقدام جدی برای متوقف ساختن جنایات و عملیات تروریستی گروه داعش فرا می‌خواند.

تهران ٨ تیرماه ١٣٩٤

٢٩ ژوئن ٢٠١٥

سازمان دفاع از حقوق‌بشر کردستان

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'