سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

سخت تر شدن بازرسی ها از مراکز هسته ای بعد از تمدید مذاکرات با جمهوری اسلامی

اراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری مشترک با دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل شرکت کرد و بر رسیدن به توافق جامع اتمی بر اساس تفاهمنامه لوزان تاکید کرد و گفت آن تفاهمنامه راه های دستیابی ایران به سلاح اتمی را می بندد.

images (1)کیهان نوین: باراک اوباما در این کنفرانس خبری که پس از انشار خبر تمدید مذاکرات اتمی با ایران به مدت یک هفته، برگزار شد، گفت در نهایت، رعایت الزامات توافق اتمی با ایرانی ها است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت اگر ایران به شرایط تفاهمنامه لوزان عمل نکند، آن وقت با مشکل روبرو خواهیم بود.

باراک اوباما گفت ایران باید به برنامه های بازرسی های سخت، تن دهد. او گفت هدف مذاکرات، قطع مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح اتمی است که نیازمند راستی آزمایی هست.

او گفت این امر تنها نمی تواند تنها متکی به یک بیانیه از سوی ایران و یا چند بازرسی باشد که هر از چند گاهی، در اطراف می گردند.

آقای اوباما گفت از ابتدا گفته ام که اگر توافق اتمی با ایران بد باشد، آمریکا از آن کنار می کشد.

او گفت جدا از مذاکرات اتمی با ایران، آمریکا همچنان پیگیر وضعیت شهروندان زندانی خود در ایران است.

امیر حکمتی، سعید عابدینی، جیسون رضائیان، در ایران بازداشت شده اند و باب لوینسون، شهروند دیگر آمریکایی پس از سفر به ایران، ناپدید شد.

سارا حکمتی، خواهر امير حکمتی، تفنگدار سابق نيروی دريايی آمريکا که از چهار سال پيش به اتهام جاسوسی برای آمريکا در ايران زندانی شده است، برای پيگيری آزادی او به وين، محل برگزاری مذاکرات اتمی ايران رفت و خواستار آزادی برادرش شد.

ماری هارف، مشاور ارشد وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت مذاکره کنندگان در وین تصمیم گرفته اند گفتگوهای اتمی با ایران تا ۱۶ تیرماه تمدید شود تا فرصت بیشتری برای رسیدن به یک راه حل دراز مدت – برنامه جامع اقدام مشترک – داشته باشند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'